Görsel arama motoru, bir görselin içeriğini analiz ederek ilgili bilgileri ve kaynakları bulan bir teknolojidir. Çalışma prensibi şu adımlardan oluşur: 1. Tarama (Crawling): Arama motoru, web sitelerine botlar göndererek içeriği inceler ve yeni bağlantıları algılar. 2. İndeksleme: Taranan web sitesi verileri, sıralama sinyallerine göre incelenir ve indekslenir. 3. Sıralama (Ranking): Bir kullanıcı arama yaptığında, arama motoru dizindeki ilgili sonucu gösterir. Görsel arama motorlarının kullanıcı açısından çalışma süreci ise şu şekildedir: 1. Arama Sayfasına Giriş: Google Görseller sayfasına gidilir veya arama çubuğuna "Google Görseller" yazılır. 2. Görsel Seçimi: Arama çubuğunun sağ tarafındaki kamera ikonuna tıklanarak görsel arama menüsü açılır. 3. Görsel Yükleme veya URL Yapıştırma: Bilgisayarda kayıtlı bir görsel yüklenir veya aramak istenen görselin URL'si yapıştırılır. 4. Sonuçların İncelenmesi: Google, görseli analiz eder ve benzer görselleri, görselin kullanıldığı web sayfalarını ve içerdiği nesneler hakkında detaylı bilgileri listeler.