Outlook'ta kategori eklemek için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Yeni kategori oluşturma. E-posta iletisi veya takvim etkinliği seçilip sağ tıklanır. Kategorilere Ayır menüsünden Yeni Kategori seçilir. Kategori için bir ad yazılır ve istenirse bir renk seçilir. Enter tuşuna basılır. Kategori listesi üzerinden ekleme. Kategori listesi açılır. Kategori Oluştur seçeneği seçilir. Kategori için bir ad yazılır ve istenirse bir renk seçilir. Enter tuşuna basılır. Outlook'ta kategori ekleme işlemi, masaüstü uygulaması ve web istemcisi üzerinden benzer şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, giden bir e-postaya manuel olarak kategori eklemek için Mesaj sekmesi altında Etiketler grubunda bulunan Mesaj Seçenekleri düğmesine tıklanarak Özellikler iletişim kutusunda Kategoriler açılır listesinden bir kategori seçilebilir.