• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Mipmap — tek bir dokunun aşamalı olarak daha düşük çözünürlüklerde temsil edildiği görüntüler dizisidir 13.
    Mipmap'lerin kullanım amaçları:
    • Görsel kalitenin iyileştirilmesi 13. Mipmap'ler, dokuların uzaktan bakıldığında aliasing ve pikselleşme gibi sorunları önleyerek pürüzsüz ve detaylı görünmesini sağlar 13.
    • Performansın artırılması 13. Uzak mesafedeki nesneler için daha küçük dokular kullanılarak grafik işlem biriminin (GPU) işlem yükü azaltılır, bu da özellikle gerçek zamanlı uygulamalarda (örneğin, video oyunlarında) faydalıdır 13.
    • Tutarlı render 1. Mipmap'ler, kameradan bağımsız olarak nesnenin tüm mesafelerde aynı kalitede görünmesini sağlar 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Mipmaps nasıl oluşturulur?

    Mipmap'ler iki şekilde oluşturulabilir: manuel olarak veya Unity gibi bir yazılımın yardımıyla otomatik olarak. Manuel oluşturma için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Fotoğraf düzenleme programı kullanma: Örneğin, Photoshop'ta bir görüntü yüklenerek "DDS - NVIDIA Texture Tools Exporter" formatında kaydedilir ve ardından "NVIDIA DDS Read Properties" penceresinde "Load Mipmaps" seçeneği işaretlenerek mipmap'ler oluşturulur. 2. Komut satırı kullanma: NVIDIA Texture Tools Exporter'ın komut satırı arayüzü kullanılarak, DDS veya KTX formatındaki bir görüntüden mipmap'ler çıkarılabilir. Unity'de otomatik oluşturma için: 1. Orijinal dokunun çözünürlüğünün ikinin kuvveti olması gerekir. 2. "Texture Import Settings Inspector" üzerinden mipmap'lerin etkinleştirilmesi veya devre dışı bırakılması yapılır.