• Buradasın

    Marmaray kaç yılda yapıldı ve kaça mal oldu?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Marmaray'ın yapım süreci şu şekilde özetlenebilir:
    • İlk fizibilite etüdü 1985 yılında tamamlandı 24.
    • 1997 yılında güzergah güncellemesi yapıldı 24.
    • 1999 yılında Japon Uluslararası İşbirliği Bankası (JBIC) ile kredi anlaşması imzalandı 34.
    • 2002 yılında jeoteknik etüt ve derin deniz sondajları başladı 4.
    • 2004 yılında inşaat çalışmaları başladı 14.
    • 29 Ekim 2013 tarihinde ilk etap hizmete girdi 14.
    • 12 Mart 2019 tarihinde hattın genişletilmesi tamamlandı 14.
    Projenin maliyeti:
    • BC1 (raylı tüp tünel geçişi ve istasyonlar) 3,3 milyar TL 15.
    • CR1 (banliyö demiryolu hatlarının iyileştirmesi) 1,042 milyar Euro 15.
    • CR2 (demiryolu araçlarının temini) 586 milyon Euro 15.
    • Müşavirlik hizmeti 264 milyon TL 15.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Marmaray hattı nerelerden geçiyor?

    Marmaray hattı, Halkalı'dan Gebze'ye kadar şu duraklardan geçmektedir: Avrupa Yakası: Halkalı, Mustafa Kemal, Küçükçekmece, Florya, Florya Akvaryum, Yeşilköy, Yeşilyurt, Ataköy, Bakırköy, Yenimahalle, Zeytinburnu, Kazlıçeşme, Yenikapı, Sirkeci, Üsküdar. Anadolu Yakası: Ayrılık Çeşmesi, Söğütlüçeşme, Feneryolu, Göztepe, Erenköy, Suadiye, Bostancı, Küçükyalı, İdealtepe, Süreyya Plajı, Maltepe, Cevizli, Atalar, Başak, Kartal, Yunus, Pendik, Kaynarca, Tersane, Güzelyalı, Aydıntepe, İçmeler, Tuzla, Çayırova, Fatih, Osmangazi, Darıca, Gebze.

    Marmaray inşaatını hangi firma yaptı?

    Marmaray inşaatının tamamını tek bir firmanın yaptığını söylemek mümkün değildir. Projenin farklı etaplarının yapımında çeşitli firmalar ve ortak girişimler rol almıştır. BC1 (raylı tüp tünel geçişi ve istasyonlar) etabı, TGN ortak girişimi tarafından gerçekleştirilmiştir. CR1 (banliyö demiryolu hatlarının iyileştirilmesi) ve CR3 etabı, ihaleyi alan farklı ortak girişimler tarafından yapılmıştır. CR2 (demiryolu araçlarının temini) etabı, Hyundai Rotem firması tarafından üstlenilmiştir. Ayrıca, projenin müşavirlik hizmetleri için Avrasyaconsult firması görev almıştır.

    Marmaray neden önemli?

    Marmaray'ın önemli olmasının bazı nedenleri: İstanbul'un iki yakasını birleştirme: Marmaray, İstanbul'un Avrupa ve Asya yakalarını deniz altından geçen bir demiryolu ile birbirine bağlar. Ulaşım kolaylığı: Proje, İstanbul'un ulaşım ağını büyük ölçüde kolaylaştırmış ve şehir içi ulaşımda önemli bir alternatif haline gelmiştir. Tarihi ve kültürel zenginliklere erişim: Hattın güzergahı boyunca, Topkapı Sarayı, Ayasofya ve Boğaziçi manzarası gibi önemli noktalara ulaşmak mümkündür. Mühendislik harikası: 60,46 metre derinliği ile dünyanın en derin raylı sistem batırma tüp tüneline sahiptir. Hızlı ulaşım: Üsküdar'dan Sirkeci'ye (Boğaz geçişi) ulaşım sadece 4 dakika sürer.