Buradasın
Koha kütüphane yönetim sistemi nasıl kullanılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Koha Kütüphane Yönetim Sistemi kullanmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Kurulum: Koha, web yükleyicisi ve Onboarding aracı kullanılarak kurulur 2. Kurulum sırasında veritabanı yöneticisi kullanıcı adı ve şifresi girilir 2.
- Kütüphane Oluşturma: Sistemde ilk kütüphane oluşturulur 23. Bunun için kütüphane kodu ve adı girilir 2.
- Kullanıcı ve Materyal Türleri: En az bir kullanıcı kategorisi ve materyal türü oluşturulmalıdır 2. Kullanıcı bilgileri ve materyallerin özellikleri bu kategorilere göre belirlenir 3.
- Kataloglama: Kitaplar, dergiler ve diğer materyaller kataloglanır 13. Bu işlem, MARC21 standardı kullanılarak yapılır 35.
- Ödünç/İade İşlemleri: Kullanıcıların materyalleri ödünç alması ve iade etmesi Koha üzerinden takip edilir 13.
- Raporlama: Kütüphane yöneticileri, çeşitli raporlar oluşturarak kütüphane yönetimini analiz eder 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: