• Buradasın

    JavaScript'te ` sembolü ne işe yarar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    JavaScript'te ` sembolü birkaç farklı amaçla kullanılır:
    1. Primitive Veri Tipi:
      Symbol
      ES6 ile birlikte gelen yeni bir primitive veri tipidir ve benzersiz değerler temsil eder 13. Nesnelerde benzersiz tanımlayıcılar veya anahtarlar olarak kullanılır 13.
    2. Özellik Oluşturma: Sınıflarda özel mülkler ve yöntemler oluşturmak için
      Symbol
      kullanılır 1.
    3. Sabit Tanımlama: API'ler gibi yerlerde paylaşılan sabitler oluşturmak için faydalıdır 13.
    4. Hesaplanmış Özellik Adı: Nesnelerin özellik adlarında hesaplanmış değerler olarak kullanılabilir 2.
    5. Global Kayıt:
      Symbol.for()
      yöntemi ile global bir sembol kaydı oluşturulur ve bu semboller tüm kod tarafından erişilebilir hale gelir 25.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    JavaScript'te iki değer nasıl karşılaştırılır?

    JavaScript'te iki değer, karşılaştırma operatörleri kullanılarak karşılaştırılır. Bazı karşılaştırma operatörleri: == (eşit): İki değer arasında gevşek bir karşılaştırma yapar ve mümkünse değerleri eşleşen veri türlerine zorlar. === (kesinlikle eşit): Tür zorlaması yapmaz, karşılaştırılan değerlerin aynı veri türüne sahip olmasını gerektirir. != (eşit değil): Değerler eşit değilse true değerini döndürür. > (büyükten): İlk değer ikinci değerden büyükse true değerini döndürür. >= (büyük veya eşit): İlk değer ikinci değerden büyük veya eşitse true değerini döndürür. Ayrıca, mantıksal operatörler kullanılarak birden fazla koşula göre karşılaştırma yapılabilir.

    JavaScript ile neler yapılabilir?

    JavaScript ile yapılabilecek bazı şeyler: Etkileşimli web sayfaları oluşturma. Dinamik içerik oluşturma. Form doğrulama. Animasyonlar ve efektler. AJAX ve API istekleri. Oyun geliştirme. Grafikler ve veri görselleştirme. Mobil ve masaüstü uygulama geliştirme. Sunucu tarafı programlama.

    JavaScript'te öncelik sırası nedir?

    JavaScript'te operatörlerin öncelik sırası şu şekildedir: 1. Parantezler: En yüksek önceliğe sahiptir (()`). 2. Üs Alma: (^). 3. Çarpma, Bölme, Mod Alma: , /, % (soldan sağa). 4. Toplama, Çıkarma: +, - (soldan sağa). 5. Büyüklük-Küçüklük Karşılaştırması: <, <=, >, >= (soldan sağa). 6. Eşitlik Karşılaştırması: ==, !=, ===, !== (soldan sağa). 7. Bitsel Ve: & (soldan sağa). 8. Bitsel Xor: ^ (soldan sağa). 9. Bitsel Veya: | (soldan sağa). 10. Mantıksal Ve: && (soldan sağa). 11. Mantıksal Veya: || (soldan sağa). 12. Koşul: ?: (sağdan sola). 13. Atama: =, +=, -=, =, /=, %=, <<=, >>=, >>>=, &=, ^=, |= (sağdan sola). Eşit önceliğe sahip operatörlerde işleme sırası, "işleme yönü"nde belirtilen şekildedir.

    Javascript'de semboller nelerdir?

    JavaScript'te semboller, benzersiz ve değişmez ilkel değerlerdir. Kullanım alanları: - Nesne özellikleri ve yöntemleri: Semboller, nesne özellikleri veya yöntem adları olarak kullanılarak benzersiz tanımlayıcılar oluşturulur. - Özel değişkenler ve yöntemler: Semboller, nesnelerdeki özel değişkenler ve yöntemler için ön ek olarak kullanılabilir. - Olay isimleri: Olay isimlerinde kullanılarak benzersiz olaylar oluşturulur. - Cache anahtarları: Değerleri depolamak ve almak için cache anahtarları olarak kullanılır. Sembol oluşturma: Semboller, `Symbol()` fonksiyonu ile oluşturulur ve isteğe bağlı bir açıklama parametresi alabilir.

    Javascript'te köşeli ve nokta gösterimi nedir?

    JavaScript'te nokta ve köşeli ayraç gösterimi, nesne ve dizi özelliklerine erişmek için kullanılan iki yöntemdir. Nokta gösterimi (object.key). Köşeli ayraç gösterimi (object['key']). Nokta gösteriminin kullanıldığı bazı durumlar şunlardır: Özellik adı tek kelimeden oluşuyorsa çoğunlukla nokta yazımı kullanılır. Özellik adı sayı olduğunda. Özellik adı bir değişkene atandığında ve bu değişkenin özellik değerine erişmek istendiğinde. Köşeli ayraç gösteriminin kullanıldığı bazı durumlar şunlardır: Özellik adı birkaç kelimeden oluşuyorsa nokta ile bu özelliğe erişilemez. Özellik adında özel karakterler varsa. Özellik adı dinamik olarak belirlendiğinde (tam adlar çalışma zamanına kadar bilinmediğinde). Bir nesnenin tüm özelliklerini gözden geçirmek için `for..in` döngüsü kullanılırken.