• Buradasın

    Google zengin sonuçlar ücretli mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Google zengin sonuçlar (rich snippets) hem ücretli hem de ücretsiz olarak elde edilebilir.
    • Ücretli zengin sonuçlar, Google Ads gibi platformlarda reklam verilerek oluşturulur ve bu reklamlar organik sonuçların üzerinde veya yanında görünür 12.
    • Ücretsiz zengin sonuçlar ise web sitelerinin içeriği ve SEO performansına göre belirlenir ve Google Search Console gibi araçlar kullanılarak yapılandırılmış veri ile elde edilebilir 25.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Google zengin sonuçlar testi nasıl yapılır?

    Google Zengin Sonuçlar Testi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Google Zengin Sonuçlar Testi sayfasına gidin. 2. URL veya kod girin. 3. Test Et butonuna tıklayın. 4. Sonuçları inceleyin. Google Zengin Sonuçlar Testi, https://search.google.com/test/rich-results?hl=tr adresinden yapılabilir. Ayrıca, Google Search Console üzerinden de web sitesindeki yapılandırılmış veriler ve zengin sonuçlar hakkında bilgi edinilebilir. Google Zengin Sonuçlar Testi, yalnızca beta sürümünde olduğu için bazı eksiklikler içerebilir ve sadece tarifler, film, kurs ve işler gibi belirli alanlar için sağlıklı sonuçlar verebilir.

    Google zengin sonuçlar nasıl yapılır?

    Google zengin sonuçlar (rich results) elde etmek için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Uygun zengin sonuç türünü seçme. 2. Gerekli schema kodunu oluşturma. Bunun için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Manuel yazım. Google işaretleme yardımcısı. Schema oluşturucu araçlar. Platform eklentileri. 3. Kodu web sitesine ekleme. 4. Doğrulama ve test. Ayrıca, yapılandırılmış verilerin doğru ve geçerli olması önemlidir; geçersiz veya hatalı bir işaretleme, arama motorları tarafından dikkate alınmayabilir veya sitenin sıralamasını olumsuz etkileyebilir.

    Google zengin sonuçlar için hangi veriler gerekli?

    Google zengin sonuçlar için gerekli veriler, kullanılan zengin sonuç türüne göre değişiklik gösterebilir. Ancak, genel olarak yapılandırılmış veriler (schema.org) kullanılarak belirli bilgilerin etiketlenmesi ve organize edilmesi gereklidir. Bazı zengin sonuç türleri ve gerekli veriler: Ürün (Product): Ürün adı, resmi, açıklaması, markası, fiyat, para birimi, stok durumu, değerlendirme puanı ve yorum sayısı. Yorum (Review Snippet): Ortalama puan, toplam yorum sayısı, inceleme yapan kişilerin isimleri ve yorumları. Sıkça Sorulan Sorular (FAQ): Soruların ve cevapların açılır-kapanır listesi. Kullanılan yapılandırılmış veri formatları: JSON-LD; RDFa; Mikro veri. Google zengin sonuçlar test aracı kullanılarak eklenen yapılandırılmış verilerin zengin sonuçlarda nasıl görüneceği kontrol edilebilir.