Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Google site kalite puanı, Google'ın bir web sitesinin kalitesini alt alan adı düzeyinde değerlendirmek için kullandığı 0 ile 1 arasında değişen sayısal bir metriktir 4.
Bu puan, bir sitenin öne çıkan snippet'ler, "Kullanıcılar Ayrıca Soruyor" kutuları ve diğer SERP geliştirmeleri gibi gelişmiş özelliklere uygunluğunu belirler 4.
Google site kalite puanının belirlenmesinde etkili olan bazı faktörler şunlardır:
- Kullanıcı davranışı metrikleri 4. Hemen çıkma oranı, bekleme süresi ve geri dönüş ziyaretleri gibi metrikler, kullanıcı deneyimini yansıtır 4.
- Arama sıklığı 4. Siteyi içeren daha fazla sayıda sorgu, kullanıcıların siteyi alakalı ve değerli bulduğunu gösterir 4.
- Davranışa göre tıklama 4. Sitenin SERP'lerdeki sonuçları için yüksek tıklama oranı (TO) gibi tıklama modelleri kalite puanına olumlu katkıda bulunur 4.
- Çapa metinde marka bahisleri 4. Yetkili sitelerde markayla ilgili bağlantı metni içeren bağlantılar güvenilirliği gösterir ve kalite puanlarını artırır 4.
Site kalite puanı, doğrudan bir sıralama faktörü olmasa da, içeriğin Google'ın ekosistemindeki görünürlüğünü ve öne çıkmasını etkiler 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: