Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Google sinyalleri, arama motorunun bir web sitesini değerlendirirken kullandığı faktörlerdir 1. Temel olarak dört ana kategoriye ayrılırlar:
- Sayfa Deneyimi Sinyalleri: Kullanıcıların sayfada ne kadar iyi bir deneyim yaşadığını ölçer 13. Bu sinyaller arasında Core Web Vitals, mobil uyumluluk, HTTPS kullanımı ve zararlı reklamlar yer alır 13.
- İçerik Sinyalleri: Google'ın sıralamayı belirlerken en çok önem verdiği faktörlerden biridir 1. E-A-T (Uzmanlık, Otorite, Güvenilirlik) ve anahtar kelime optimizasyonu bu sinyallerin önemli bileşenleridir 1.
- Bağlantı Sinyalleri: Backlinkler, Google'ın bir web sitesinin otoritesini ölçmesinde en kritik faktörlerden biridir 1. Kaliteli ve doğal backlinkler, sıralamanın yükselmesinde etkilidir 1.
- Kullanıcı Davranışı Sinyalleri: Google, kullanıcıların siteyle nasıl etkileşim kurduğunu takip eder 1. Tıklanma oranı, hemen çıkma oranı ve oturum süresi gibi metrikler bu sinyallerin bir parçasıdır 1.
Ayrıca, Google Ads kitle sinyalleri de vardır ve bu sinyaller reklam kampanyalarının performansını artırmak için kullanılır 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: