• Buradasın

    Google'ın ölçüm uygulaması nasıl kullanılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Google'ın ölçüm uygulaması olan Measure'ın kullanımı şu şekildedir:
    1. Uygulamanın Kurulumu: Measure uygulaması, ARCore teknolojisini destekleyen Android cihazlara ücretsiz olarak indirilebilir 45.
    2. Kalibrasyon: Uygulama açıldığında, kameranın çevreyi görmesi istenerek kalibrasyon yapılır 3. Bu süreç, ortamın ışığına bağlı olarak zaman alabilir 4.
    3. Ölçüm Yapma:
      • Uzunluk Ölçümü: İki nokta arasındaki mesafe ölçülür ve noktalar farklı yönlerde uca uca eklenerek girintili çıkıntılı alanların uzunlukları da ölçülebilir 35.
      • Yükseklik Ölçümü: Örneğin, bir nesnenin veya tavanın yüksekliği gibi dikey eksende ölçümler yapılır 35.
    4. Ölçüm Birimleri: Ayarlar bölümünden metre veya feet seçenekleri arasından tercih yapılabilir 5.
    5. Fotoğraf Üzerinden Ölçüm: Daha önce çekilmiş bir fotoğraf üzerinden de ölçüm yapılabilir 5.
    Google Earth Pro'da ise şu şekilde ölçüm yapılabilir:
    1. Google Earth Pro açılır 1.
    2. Yerküre üzerindeki bir noktaya gidilir 1.
    3. Menü çubuğunda "Araçlar" ve ardından "Cetvel" tıklanır 1.
    4. Sol alt kısımdaki "Fareyle Gezinme" seçilir 1.
    5. Ölçüm yapmak için ilgili sekme seçilir 1.
    6. Harita üzerinde fareyle bir noktanın üzerine gelinir ve başlangıç noktası tıklanır 1.
    7. Ardından, fareyle başka bir noktanın üzerine gelinip bitiş noktası tıklanır 1.
    8. Ölçüm, "Cetvel" penceresinde gösterilir 1.
    9. Kaydetmek için "Kaydet" tıklanır ve ölçüm için bir ad girilir 1.
    10. Sağ alt köşedeki "Tamam" tıklanır 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Google metrikler nasıl açılır?

    Google metriklerini açmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Google Ads için: Google Ads hesabında "Kampanyalar" simgesine tıklayın. Bölüm menüsünde "Kampanyalar" açılır menüsünü seçin ve "Kampanyalar, Reklam grupları" seçeneğini belirleyin. Alternatif olarak, "Kitleler, anahtar kelimeler ve içerikler" açılır menüsünü seçin ve "Arama ağı anahtar kelimeleri"ni seçin. "Sütunlar" simgesine tıklayın. "Rekabet metrikleri" açılır menüsünü seçin ve "Arama Ağı göstr. payı" ve "Görüntülü Reklam Ağı göst. payı" sütunlarını etkinleştirin. "Uygula" butonuna tıklayın. 2. Google Analytics için: "Yaşam döngüsü > Edinme > Trafik edinme" raporlarını açın. Kullanıcılar metriğine ulaşmak için "Karşılaştırma ekle" seçeneğini kullanın. 3. Google Search Console için: GSC'de sol menüden "Eski araçlar ve raporlar" başlığı altında "Uluslararası hedefleme" seçeneğini seçin. Dil ve ülke seçeneklerini belirleyerek sitenin hedeflediği ülkeyi seçin. Google metriklerinin açılması, kullanılan Google aracına ve raporun türüne göre değişiklik gösterebilir.