• Buradasın

    Google Analytics geri gelen kullanıcı nasıl hesaplanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Google Analytics'te geri gelen kullanıcıların nasıl hesaplandığına dair bilgi almak için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:
    1. Yaşam Döngüsü > Edinme > Trafik Edinme raporunu açın ve istediğiniz tarih aralığını ayarlayın 2.
    2. Rapor, oturum varsayılan kanal gruplamasını otomatik olarak görüntüler 2.
    3. Oturum alımı ve kaynağının yanındaki mavi “artı” işaretine tıklayarak ikincil bir boyut ekleyin 2.
    4. Karşılaştırma dönemi eklemek için sağ üstteki tarih aralığı açılır okunu tıklayın ve performansı karşılaştırmak için özel bir tarih aralığı seçin 2.
    Geri gelen kullanıcılar, Google Analytics çerezi sayesinde iki yıl boyunca tanınırlar 5. Bu nedenle, kullanıcılar sitenize geri döndüklerinde geri gelen kullanıcılar olarak sayılırlar 5.
    Daha fazla bilgi için Google Analytics'in resmi destek sayfasına da başvurabilirsiniz 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Google Analytics hit sayısı nedir?

    Google Analytics'te "hit" (isabet), bir kullanıcı etkileşimi sonucu verilerin Analytics'e gönderilmesi anlamına gelir. Hit türleri: Sayfa görüntüleme isabeti (pageview hit). Etkinlik isabeti (event hit). İşlem isabeti (transaction hit). Hit sayısı, Google Analytics'te "Hits" metriği ile görüntülenebilir.

    Google analytics ile neler yapılabilir?

    Google Analytics ile yapılabilecek bazı şeyler: Web sitesinin performansını ölçmek. Kullanıcıları segmentlere ayırıp analiz yapmak. Dönüşümleri artırmaya yönelik analizler yapmak. İçeriklerin kalitesini gözlemlemek. Gerçek zamanlı veri analizi yapmak. Edinme raporları ile trafik, dönüşümler ve pazarlama kanalları hakkında bilgi almak. Kullanıcı davranışlarını analiz etmek. Tahmini gelir raporları ve dönüşüm olasılıkları gibi AI tabanlı özelliklerden yararlanmak. Çoklu cihazlardaki kullanıcı etkileşimlerini izlemek ve analiz etmek. Özel raporlar ve gösterge tabloları oluşturmak.

    Google Analytics tıklamalar oturum olarak nasıl hesaplanır?

    Google Analytics'te tıklamalar oturum olarak şu şekilde hesaplanır: Oturum, bir kullanıcının web sitesiyle belirli bir dönemde gerçekleşen etkileşimlerini ifade eder. Standart olarak oturumlar 30 dakika veya günün sonunda otomatik olarak sona erer. Kullanıcı 30 dakikalık hareketsizliğin ardından sitede yeni bir etkinlik gerçekleştirdiğinde, yeni bir oturum başlar. Aynı kullanıcı birkaç gün sonra web sitesini tekrar ziyaret ederse, bu başka bir oturum olarak sayılır. Oturum süresini, Yönetici > İzleme Bilgileri > Oturum Ayarları bölümünden özelleştirmek mümkündür.

    Google Analytics günlük giriş görüntüleme nasıl yapılır?

    Google Analytics'te günlük giriş görüntülemelerini görmek için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Google Analytics hesabınıza giriş yapın. 2. "Kitle" bölümüne gidin ve "Genel Bakış" sekmesini seçin. 3. "Oturumlar" seçeneğini bulun. 4. Günlük giriş görüntülemelerini görmek için tarih aralığını günlük olarak ayarlayın. Alternatif olarak, "Kullanım" sayfasında yer alan grafiklerden günlük benzersiz kullanıcı sayısını da inceleyebilirsiniz. Google Analytics, web sitesi ziyaretçilerinin davranışlarını analiz etmek için kullanılan bir araçtır ve doğru veriler için web sitesine izleme kodunun entegre edilmesi gerekmektedir.

    Google Analytics ile web sitesi analizi nasıl yapılır?

    Google Analytics ile web sitesi analizi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Hesap Oluşturma: analytics.google.com adresine gidilip Google hesabıyla giriş yapılır ve “Hesap Oluştur” seçeneği seçilir. 2. Mülk ve Veri Akışı Tanımlama: “Mülk” oluşturulur, web sitesinin adresi girilir ve “Web” seçeneği işaretlenerek bir veri akışı eklenir. 3. İzleme Kodunu Yerleştirme: Google Analytics’ten alınan izleme kodu (Global Site Tag – gtag.js), web sitesinin <head> kısmına eklenir. 4. Doğrulama: Kod eklendikten sonra, “Gerçek Zamanlı” raporu ile sitenin izlenip izlenmediği kontrol edilir. 5. Raporları İnceleme: Gerçek Zamanlı: O anda sitede olan ziyaretçileri gösterir. Kitle: Ziyaretçilerin demografik bilgileri ve kullandıkları cihazlar. Edinme: Trafiğin nereden geldiğini (organik, sosyal medya, direkt vb.) gösterir. Davranış: Hangi sayfaların ziyaret edildiğini ve kullanıcı hareketlerini gösterir. Dönüşümler: Hedeflerin (satış, form doldurma vb.) performansını gösterir. Google Analytics ile daha detaylı analiz yapmak için özel raporlar oluşturma, segmentasyon, Google Ads entegrasyonu ve e-ticaret takibi gibi gelişmiş özellikler de kullanılabilir.

    Google Analytics 4'te kullanıcı nasıl tanımlanır?

    Google Analytics 4'te (GA4) kullanıcı, web sitesinde oturum başlatan kişi olarak tanımlanır. GA4'te kullanıcıları tanımlamak ve ayırt etmek için çeşitli yöntemler kullanılır: Kullanıcı Kimliği (User-ID). Google Sinyalleri. Cihaz Kimliği. Ayrıca, GA4'te kullanıcıların tanımlanması için Client ID (İstemci Kimliği) de kullanılabilir, ancak bu kimlik cihazlar ve oturumlar arasında farklılık gösterebilir.