• Buradasın

    Godot'ta proje nasıl içe aktarılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Godot'ta proje içe aktarmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
    1. Yeni Proje Oluşturma: Godot'u açıp yeni bir proje oluşturun ve bir isim verin 13.
    2. Varlıkları İçe Aktarma: İçe aktarmak istediğiniz varlıkları (görseller, sahneler, sesler vb.) proje klasörüne kopyalayın 3. Godot, bu dosyaları otomatik olarak içe aktaracaktır 3.
    3. Dosya Sistemini Kullanma: İçe aktarılan varlıkları FileSystem dock'unda bulabilirsiniz 13.
    4. Ayarları Düzenleme: İçe aktarılan varlıkların ayarlarını değiştirmek için sağ tıklayıp "Reimport" seçeneğini kullanın 13. Bu, sadece seçilen varlık için ayarları günceller ve gelecekteki yeniden içe aktarımlarda da kullanılır 3.
    Ayrıca, Asset Library'den ücretsiz veya ücretli varlıkları doğrudan projenize içe aktarabilirsiniz 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Godot ne anlama gelir?

    Godot, 2000'lerin başında, kendi oyununu hazırlamak isteyen ancak kapsamlı oyun motorlarının karmaşıklığıyla karşılaşan geliştiricilere yönelik, kullanımı kolay ve ücretsiz bir oyun motoru olarak ortaya çıkmıştır. Godot kelimesi, İspanyolca'da "bekçi" veya "bekçi köpeği" anlamına gelebilir, ancak motorun adıyla ilgili bu anlama dair bir bilgi bulunmamaktadır. Godot oyun motoru, MIT lisansı altında açık kaynak kodlu olarak üretilmektedir ve hem 2D hem de 3D oyunların geliştirilmesi için uygundur.

    Godotta yapılan oyun hangi formatta kaydedilir?

    Godot'ta yapılan oyunlar genellikle JSON veya ikili (binary) formatta kaydedilir. JSON formatı, insan tarafından okunabilir olması ve hata ayıklamanın kolay olması nedeniyle küçük ve orta ölçekli projeler için uygundur. İkili format, daha kompakt ve potansiyel olarak daha hızlıdır, ancak daha az şeffaftır ve hata ayıklaması daha zordur. Ayrıca, Godot'un dosya API'si, YAML, TOML veya XML gibi metin tabanlı formatları da destekler.

    Godotta asset nasıl eklenir?

    Godot'ta asset eklemek için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Asset Bulma ve İndirme: Godot Asset Library veya diğer sitelerden istenilen assetleri bulup indirin. 2. Asseti İçe Aktarma: Godot editöründe FileSystem paneline gidin ve asset dosyasını sürükleyip bırakın. Farklı asset türleri için özel adımlar: - Görüntüler: PNG, JPEG, WebP gibi formatlardaki görüntüleri doğrudan FileSystem paneline sürükleyerek içe aktarabilirsiniz. - 3D Modeller: OBJ, FBX, GLTF gibi formatlardaki 3D modelleri önce sıkıştırılmış klasörden çıkarın, ardından FileSystem paneline sürükleyin. - Ses Dosyaları: WAV, OGG, MP3 formatındaki ses dosyalarını da aynı şekilde FileSystem paneline sürükleyerek içe aktarabilirsiniz.

    Godot içe aktarma nerede?

    Godot'ta içe aktarma işlemleri, "Proje" menüsünden "Export..." seçeneği kullanılarak yapılır. İçe aktarma adımları: 1. Godot'u açın ve "Export..." penceresini açın. 2. "Manage Export Templates..." butonuna tıklayın. 3. "Install from File System..." butonuna tıklayın ve indirmek istediğiniz şablonları seçin. Ayrıca, özel bir içe aktarma şablonu oluşturmak için yeni bir klasör oluşturup içine "template.cfg" dosyasını eklemek ve bu dosyayı Godot'a ithal etmek gereklidir.