FBX ve OBJ dosya formatları arasındaki temel farklar şunlardır: OBJ (Wavefront OBJ): Kullanım alanları: 3D modelleme, oyun geliştirme, CGI, mimari görselleştirme. Desteklenen veriler: Geometri (vertex, yüzey, UV haritaları). Avantajlar: Geniş uyumluluk ve açık standart. Dezavantajlar: Animasyon desteği yoktur, dosya boyutu büyük olabilir. FBX (Autodesk FBX): Kullanım alanları: Oyun geliştirme, animasyon, VFX. Desteklenen veriler: Geometri, malzemeler, dokular, animasyon, iskelet yapısı. Avantajlar: Animasyon ve karakter rig desteği, malzeme ve doku bilgilerini tutabilir. Dezavantajlar: Kapalı format (Autodesk kontrolünde), dosya boyutu çoğu zaman OBJ’ye göre daha büyüktür. Özetle, OBJ daha çok statik modeller ve genel 3D modelleme için, FBX ise animasyon ve karmaşık sahne verileri gerektiren projeler için uygundur.