• Buradasın

    Gib 1210 ve 1220 ne zaman düzelir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    GİB 1210 ve 1220 durum kodlarının ne zaman düzeleceği, alınan hata kodunun nedenine ve sonraki işlemlere bağlıdır.
    • 1210 kodu: Bu kod, zarfın alıcıya gönderimi sırasında bir hata meydana geldiğini gösterir 4. Merkez birim, zarfı dört kez daha göndermeyi dener 4. Eğer bu denemeler de başarısız olursa, 1215 "Doküman gönderimi başarısız, tekrar gönderme sonlandı" kodu alınır ve faturaların yeniden gönderilmesi gerekir 14.
    • 1220 kodu: Alıcı, zarfı sistemine aldığını GİB'e bildirmiş ancak zarfı sorunsuzca işleyip işleyemediğine dair olumlu ya da olumsuz bir cevap dönmemiştir 12. Bu durumda, alıcının 48 saat (2 gün) içinde yanıt vermesi beklenir 5. Eğer 48 saat sonra durum kodu güncellenmezse, alıcı ile iletişime geçilmesi önerilir 25.
    Her iki durumda da, kodların düzeltilmesi için genellikle yeniden gönderim yapılması gereklidir 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Gib 1200 ve 1210 ne demek?

    GİB 1200 ve 1210 durum kodları e-fatura gönderim sürecinde farklı anlamlara sahiptir: 1200 – Zarf başarıyla iletildi. 1210 – Doküman bulunan adrese gönderilemedi. 1210 durum kodu alındıktan sonra 1215, 1220, 1230 veya 1300 kodlarından birinin alınması beklenir. GİB durum kodlarının tam listesine ve anlamlarına remsajans.com, destek.birfatura.com ve arniva.tr sitelerinden ulaşılabilir.