Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
1210 (Doküman Bulunan Adrese Gönderilemedi) ve 1220 (Hedeften Sistem Yanıtı Gelmedi) durum kodları, e-fatura gönderim sürecinde hata alındığında ortaya çıkar 12.
- 1210 kodu, gönderim sırasında bir hata oluştuğunu ve faturanın alıcıya iletilemediğini gösterir 3. Bu durumda, Merkez Birim faturayı 4 defa daha göndermeyi dener ve eğer bu denemeler de başarısız olursa, 1215 (Doküman Gönderimi Başarısız) kodu alınır 4. Bu durumda faturanın yeniden gönderilmesi gerekmektedir 3.
- 1220 kodu, faturanın alıcıya ulaştığı ancak alıcının başarılı bir şekilde faturayı aldığına dair yanıt vermediği durumlarda görülür 4. Bu durumda, 2 gün süre ile beklenmeli ve yeni bir fatura gönderilmelidir 1. Eğer 2 gün içinde 1220 kodu, 1230 ya da 1300 kodlarından birine dönmezse, fatura alıcısı ile görüşülmelidir 1.
Bu kodlar, Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından belirlenen süreçlere göre güncellenir ve düzeltilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: