Buradasın
Geniş eşleme ne işe yarar?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Geniş eşleme, Google Ads reklam kampanyalarında anahtar kelimelerin varyasyonları, eş anlamlıları ve ilgili sorguları otomatik olarak hedeflemek için kullanılır 15.
Geniş eşlemenin bazı faydaları:
- Daha geniş kitleye ulaşma: Reklamlar, anahtar kelimenin benzer veya alakalı varyasyonları ile yapılan aramalarda da gösterilir 125.
- Hızlı veri toplama: Yeni kampanyaların başlangıcında, hangi kelimelerin işe yaradığını analiz etmek için uygundur 25.
- Marka bilinirliği: Dönüşümden ziyade görüntülenme ve marka tanıtımı hedefleyen kampanyalar için faydalıdır 2.
Dikkat edilmesi gereken noktalar:
- Alakasız trafik riski: Düşük dönüşüm oranına ve boşa harcanan bütçeye yol açabilir 25.
- Kalite puanı düşüşü: Alakasız tıklamalar, açılış sayfası ile uyumsuzluğa neden olarak kalite puanını düşürebilir 2.
- Negatif anahtar kelime kullanımı: Alakasız sorguları engellemek için negatif anahtar kelime listesi oluşturulmalıdır 25.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: