Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Filmlerde 60 FPS kullanılmamasının birkaç nedeni vardır:
- Tarihsel ve Teknik Nedenler: Filmler, sessiz film döneminden beri 24 FPS standardını kullanmaktadır 12. Bu, senkronize ses ve güvenilir projeksiyon için gerekli olan minimum kare hızıdır 1. Daha yüksek FPS, daha fazla film stoğu gerektirir ve bu da maliyetleri artırır 1.
- Yaratıcı Tercihler: 24 FPS, hareketlerde doğal bir bulanıklık yaratarak izleyiciye gerçekçi bir his verir 13. Bu, bazı yönetmenlerin tercih ettiği "sinematik" bir görünüm sağlar 13.
- Donanım ve Altyapı: 60 FPS'de çekim yapmak ve işlemek, daha yüksek işlem gücü ve depolama alanı gerektirir 4. Mevcut altyapı ve üretim süreçleri, 24 FPS'ye göre optimize edilmiştir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: