• Buradasın

    Figma'da linkli prototip nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Figma'da linkli prototip oluşturmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    1. Prototip modunu açın 35. Bunun için sağ üst köşede bulunan “Prototype” sekmesine tıklayın 5.
    2. Etkileşimleri tasarlayın 35. Tasarım arayüzünde, etkileşim eklemek istediğiniz öğeleri seçin ve bu öğeleri bağlı ekranlara sürükleyin 5.
    3. Animasyonları ayarlayın 35. Bağlantılar arasında geçiş animasyonları ayarlayarak kullanıcı deneyimini geliştirin 5.
    4. Prototipi önizleyin 35. Sağ üst köşede bulunan “Play” simgesine tıklayarak oluşturduğunuz prototipi gerçek zamanlı olarak önizleyin 5.
    Figma'da linkli prototip oluşturma hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir:
    • YouTube 12. "Figma Dersleri #5: Figma ile Prototyping" ve "7) Eklentiler ve Prototipleme - Uygulamalı Figma Eğitimi" gibi videolar, adım adım linkli prototip oluşturma sürecini gösterir 12.
    • Arayüz Akademi 4. "Figma UI/UX Tasarım Rehberi: Figma Prototyping Tools ile Yetkinliklerinizi Geliştirin" başlıklı rehber, Figma'nın prototip oluşturma araçlarını kullanarak tasarım sürecini hızlandırmayı ve kullanıcı deneyimini ön plana çıkarmayı anlatır 4.
    • Premiumlisanss 5. "Figma Pro ile Tasarım ve Prototipleme" başlıklı makale, Figma Pro'da prototip oluşturma adımlarını detaylı bir şekilde açıklar 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Figma ile neler yapılabilir?

    Figma ile yapılabileceklerden bazıları şunlardır: Tasarım ve prototip oluşturma. Vektör şekilleri oluşturma. Ekiple ortak çalışma. Prototipleme. Bileşen oluşturma. Yapay zeka kullanımı. Figma'nın kullanım alanları, kullanıcının yaratıcılığına bağlı olarak genişleyebilir.

    Prototip nedir?

    Prototip, bir ürünün nihai sonucunun genellikle kod olmadan nasıl görüneceğinin yakın bir kopyasıdır. Prototipin diğer tanımları şu şekildedir: Fiziksel ya da dijital bir ürünün, üretim aşamasından önce, finale en yakın halini öngörebilmek amacıyla yapılan ilk örneği ya da modeli. Bir kavram ya da süreci test etmek ya da çoğaltılmış ve öğrenilecek bir şey gibi davranmaya yönelik inşa edilmiş, bir ürünün erken örneği, modeli ya da sürümü. Prototipin temel amacı, ürünün akışının düzgün ve tutarlı olup olmadığını test etmektir. Prototipler, kağıt, arayüz, oyun hamuru gibi çeşitli malzemelerle üretilebileceği gibi mekanik parçalar veya yazılım kodları halinde de olabilir. Prototipler, ihtiyaç duyulan detay seviyesine göre üç farklı türde hazırlanabilir: Düşük detay prototipler (low-fidelity). Orta detay prototipler (medium-fidelity). Yüksek detay prototipler (high-fidelity).

    Figma ne işe yarar?

    Figma, dijital projeler için bulut tabanlı bir tasarım ve prototip oluşturma aracıdır. Figma'nın kullanım alanlarından bazıları: Web ve mobil uygulama tasarımları. Kurumsal kimlik çalışmaları. Prototip ve tasarım kalıplarının oluşturulması. Vektörel çizimler. Ekip işbirliği. Figma, ücretsiz ve ücretli seçenekler sunar.

    Prototip çeşitleri nelerdir?

    Prototip çeşitleri, ihtiyaç duyulan detay seviyesine göre üç ana kategoriye ayrılır: 1. Düşük Detaylı Prototipler (Low Fidelity). Eskiz. Renklendirilmiş arayüz prototipleri. 2. Orta Detaylı Prototipler (Medium Fidelity). Tıklanabilir butonlar ve navigasyon içeren prototipler. 3. Yüksek Detaylı Prototipler (High Fidelity). Nihai ürüne yakın, detaylı ve fonksiyonel prototipler. Ayrıca, prototipler işlevlerine ve karmaşıklıklarına göre şu şekilde de sınıflandırılabilir: Görsel prototip. Kavramın kanıtı. Sunum prototipi. Yapım öncesi prototip.

    Figma'da tasarım nasıl yapılır?

    Figma'da tasarım yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Hesap Oluşturma: Figma'nın web sitesine gidilip "Hesap Oluştur" seçeneğine tıklanarak ücretsiz bir hesap açılır. 2. Yeni Dosya: "Yeni Dosya" seçeneğine tıklanarak ilk proje oluşturulur. 3. Arayüzü Tanıma: Figma'nın ara yüzü tanınır. 4. Araçları Kullanma: Tasarım yaparken görsel kırpma, çizim, seçim, yazı yazma ve silme gibi işlemler için üst kısımdaki araç çubuğundaki araçlar kullanılır. 5. Çerçeve (Frame) Kullanımı: "F" tuşuna basarak veya üst panelden çerçeve (frame) boyutuna erişilir. 6. Prototip Oluşturma: "Prototip" kısmına geçilerek web sitesinin veya uygulamanın tıklanabilir bir versiyonu oluşturulur. 7. Ekip İşbirliği: Gerçek zamanlı düzenleme ve yorum yapma özellikleri ile ekip arkadaşlarıyla tasarım üzerinde çalışılabilir. Figma, bulut tabanlı bir araç olduğu için tasarımların kaydedilmesi konusunda endişe gerektirmez; yapılan her değişiklik otomatik olarak buluta kaydedilir.

    Figma öğrenmek zor mu?

    Figma'yı öğrenmek, özellikle yeni başlayanlar için bazı zorluklar içerebilir, ancak bu zorluklar, kişinin tasarım yazılımlarıyla ilgili önceki deneyimleri, kullanıcı deneyimi tasarımı geçmişi ve topluluk tarafından oluşturulan kaynaklara ve eklentilere aşinalığı gibi faktörlere bağlıdır. Figma'yı öğrenmenin zorluğunu etkileyen bazı unsurlar: Öğrenme tarzı: Bazı insanlar resmi kursları tercih ederken, diğerleri kendi başlarına keşfetmeyi daha iyi öğrenebilir. Zaman taahhüdü: Ne kadar tutarlı pratik yapılırsa, o kadar hızlı ilerleme kaydedilir. Hedeflerin karmaşıklığı: Basit tel çerçeveler oluşturmak, karmaşık tasarım sistemleri geliştirmekten daha hızlı öğrenilebilir. Figma'nın öğrenilmesini kolaylaştıran bazı özellikler: Bulut tabanlı yapı: Kurulum gerektirmez ve her yerden erişilebilir. İşbirliği araçları: Gerçek zamanlı paylaşım ve yorum yapma imkanı sunar. Geniş topluluk desteği: Şablonlar, eklentiler ve widget'lar gibi birçok kaynak mevcuttur.