Okuma kültürü, okumanın alışkanlığa ve eleştirel okuma becerisine dönüşmesiyle erişilen okuma düzeyi olarak tanımlanabilir. Kütüphane kullanımı, kütüphaneden belirli amaçlar ve aralıklarla yararlanmak anlamına gelir. Okuma kültürü ve kütüphane kullanımı arasındaki ilişki şu şekilde açıklanabilir: Evinde, sınıfında, okulunda ve yaşadığı bölgede kitaplık veya kütüphane bulunan öğrenciler, kitaplarla daha fazla vakit geçirir ve kitaplar hayatlarının bir parçası hâline gelir. Aileleri kitap okuyan ve evde kitap okuma saatlerine katılan öğrencilerin okumaya karşı tutumları olumlu yönde gelişir. Kütüphaneler, bilgiye erişimi sağlar, medya okuryazarlığı ve eleştirel okuma yazma becerilerinin gelişimini destekler.