• Buradasın

    E-devletten numara alma nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    E-devlet üzerinden numara alma işlemi, e-devlet şifresi ve mobil uygulama kullanılarak yapılabilir 2.
    Adımlar:
    1. E-devlet Şifresi Edinme: En yakın PTT şubesine giderek e-devlet şifresi talep edin ve şifrenizi alın 2.
    2. E-devlet Kapısına Giriş: E-devlet web sitesine gidip sağ üst köşedeki "Giriş Yap" butonuna tıklayın 2.
    3. Giriş Bilgilerinizi Girin: "TC Kimlik No" ve "E-devlet Şifresi" alanlarını doldurup "Giriş Yap" butonuna tıklayın 2.
    4. Numaranızı Bulma: E-devlet sistemine giriş yaptıktan sonra profil ayarlarınıza veya hesap bilgilerinize ulaşarak e-devlet numaranızı bulabilirsiniz 2.
    Alternatif olarak, e-devlet mobil uygulamasını indirip aynı bilgilerle giriş yaparak da numaranıza ulaşabilirsiniz 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    e-devlete giriş yapmak için telefon numarası yeterli mi?

    e-Devlet'e giriş yapmak için telefon numarası tek başına yeterli değildir. e-Devlet'e giriş için T.C. kimlik numarası ve şifre gereklidir. Şifreyi unutmak durumunda ise kimlik doğrulama sistemlerinden bazıları şu şekildedir: mobil imza; e-imza; çipli kimlik kartı; daha önce doğrulama yapılmış bir cep telefonu numarası. Eğer cep telefonu numarası kayıtlı değilse veya değişmişse, kimlik doğrulama sistemi üzerinden şifre değişikliği yapılabilir.

    E-devlet üzerinden numara sorgulama nasıl yapılır?

    E-devlet üzerinden numara sorgulama yapmak için aşağıdaki adımlar takip edilebilir: 1. e-Devlet uygulamasını açın. 2. T.C. kimlik numaranız ve şifrenizle e-Devlet’e giriş yapın. 3. Arama bölümüne “numara sorgulama” yazın. 4. Mobil hat sorgulama üzerine dokunun. 5. Adınıza kayıtlı tüm hatlar çıkacaktır. e-Devlet üzerinden numara taşıma sorgulama yapmak için ise şu adımlar izlenebilir: 1. e-Devlet üzerinden BTK numara taşıma sorgulama sayfasına gidin. 2. Telefon numarasını başında sıfır olmadan girin ve “Sorgula” butonuna tıklayın. 3. İlgili telefon numarasının hangi operatörden hizmet aldığı bilgisi gelecektir. e-Devlet üzerinden yalnızca mobil hat sorgulama yapılabildiğinden, numara taşıma işlemi gerçekleştirildiyse ve numaranın yeni operatöre geçip geçmediği öğrenilmek isteniyorsa numara taşıma sorgulama yapılabilir. e-Devlet üzerinden numara sorgulama işlemi, turkiye.gov.tr/btk-numara-tasima ve turkiye.gov.tr/mobil-hat-sorgulama adresleri üzerinden gerçekleştirilebilir. Bu işlem için e-Devlet Kapısı altyapısı kullanılmaktadır. e-Devlet üzerinden numara sorgulama işlemi, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu işbirliği ile sunulmaktadır. Bu yanıt, bilgilendirme amacıyla verilmiştir; numara sorgulama işlemi için resmi kurumların web siteleri veya çağrı merkezleri daha güvenilir bilgi kaynakları olabilir.

    E-Devlet'te telefon numarası neden görünür?

    E-Devlet'te telefon numarasının görünmesinin nedeni, kullanıcının sisteme kayıtlı ve doğrulanmış bir telefon numarasına sahip olmasıdır. E-Devlet'te telefon numarası, aşağıdaki durumlarda görünür: Giriş yapma: Kullanıcı, e-Devlet Kapısı'na TC kimlik numarası ve şifresi ile giriş yaptığında, iletişim bilgileri arasında telefon numarası da yer alır. Hizmet kullanımı: Bazı e-Devlet hizmetlerini kullanabilmek için cep telefonu numarasının sisteme tanımlanmış olması gerekir. Telefon numarasının görünürlüğünü değiştirmek için, e-Devlet'te "İletişim" bölümünden telefon numarası güncelleme veya doğrulama işlemleri yapılabilir.