Dosya önizlemesini aktif etmek için farklı yöntemler kullanılabilir: 1. Windows 10 Dosya Gezgini'nde: - Dosya Gezgini'ni açın. - Şeritteki "Görünüm" sekmesine gidin. - Sol tarafta "Önizleme Bölmesi" adında bir düğme göreceksiniz, bunu tıklayın. - Önizleme Bölmesi, Dosya Gezgini'nin sağ tarafında görünecektir ve bir dosya seçtiğinizde bunun önizlemesi burada görünecektir. 2. QuickLook uygulaması ile: - Microsoft Store'dan QuickLook uygulamasını yükleyin. - Dosya Gezgini'ni açın ve önizlemek istediğiniz dosyanın bulunduğu klasöre gidin. - Dosyayı seçin ve Ara çubuğuna dokunun. - Yeni bir pencere açılacak ve seçilen dosyanın önizlemesini gösterecektir. Ayrıca, PDF dosyaları için Acrobat Reader'da önizleme özelliğini etkinleştirmek de mümkündür: - Acrobat veya Acrobat Reader'ı açın. - "Düzenle" menüsünde "Tercihler" seçeneğini belirleyin. - "Genel" kategorisini seçin ve "Windows Gezgini'nde PDF minik resim önizlemelerini etkinleştir" onay kutusunu işaretleyin.