• Buradasın

    DLSS tüm oyunlarda aktif mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    DLSS (Deep Learning Super Sampling) tüm oyunlarda aktif değildir. DLSS, yalnızca GeForce RTX serisi ekran kartlarıyla uyumludur ve bu ekran kartlarına sahip oyunlarda kullanılabilir 13.
    Bazı DLSS destekli oyunlar:
    • A Plague Tale: Requiem 1;
    • Avatar: Frontiers Of Pandora 1;
    • Atomic Heart 1;
    • Battlefield 5 1;
    • Cyberpunk 2077 15;
    • Forza Horizon 5 15.
    DLSS 3.0 yalnızca GeForce RTX 40 serisi ekran kartlarında kullanılabilir 5.
    DLSS 2.0 ise daha geniş bir uyumluluğa sahiptir ve eski RTX serileri ile de uyumludur 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    DLSS otomatik açılır mı?

    DLSS (Deep Learning Super Sampling) teknolojisi otomatik olarak açılmaz, çünkü bu teknolojinin kullanılabilmesi için belirli koşulların sağlanması gerekmektedir: 1. NVIDIA GeForce RTX serisi bir ekran kartı: DLSS sadece bu ekran kartları tarafından desteklenmektedir. 2. Güncel ekran kartı sürücüleri: DLSS'nin düzgün çalışabilmesi için ekran kartı sürücülerinin güncel olması gerekmektedir. 3. DLSS destekli bir oyun: Oynanan oyunun da bu teknolojiyi desteklemesi şarttır. DLSS'yi açmak için, oyunun grafik ayarlarına girip ilgili seçeneği aktif hale getirmek gerekmektedir.

    DLSS oyun görmüyor ne yapmalıyım?

    DLSS'in oyunlarda görünmemesi durumunda aşağıdaki adımlar izlenebilir: Sürücü kontrolü: Windows ve ekran kartı sürücülerinin güncel olduğundan emin olun. NVIDIA GeForce Experience kontrolü: DLSS'in grafik ayarlarından etkinleştirilmiş olup olmadığını kontrol edin. Oyun ayarları: Bazı oyunlarda DLSS, performans ayarları en yüksek seviyeye getirildiğinde etkinleştirilebilir. NVIDIA App kullanımı: Bazı oyunlarda DLSS, oyun içi ayarlar yerine NVIDIA App üzerinden etkinleştirilir. Bu adımlar sorunu çözmezse, oyunun destek ekibiyle iletişime geçilmesi önerilir.

    DLSS geçersiz kılma ne işe yarar?

    DLSS geçersiz kılma özelliği, NVIDIA DLSS teknolojisinin en son modellerine güncellenmemiş oyunlarda bile performans artışı sağlar. Bu özellik sayesinde: - Kare oluşturma (Frame Generation) seçeneği, GeForce RTX 50 Serisi kullanıcıları için otomatik olarak etkinleştirilir. - Model ön ayarları için DLSS, GeForce RTX 50 Serisi ve GeForce RTX 40 Serisi kullanıcılarında en yeni kare oluşturma modelini, Süper Çözünürlük ve Ray Reconstruction için dönüştürücü modelini etkinleştirir. Bu, oyunların daha akıcı ve yüksek kalitede çalışmasını sağlar.

    DLAA ve DLSS farkı nedir?

    DLAA (Derin Öğrenme Kenar Yumuşatma) ve DLSS (Derin Öğrenme Süper Örnekleme) arasındaki temel farklar şunlardır: Performans ve Kalite: DLSS, performansı artırmak için oyunu daha düşük çözünürlükte işleyip yüksek çözünürlükte gösterir. VRAM Kullanımı: DLAA, kenar yumuşatma özelliği nedeniyle daha fazla VRAM kullanabilir. Kullanım Amacı: DLSS, FPS (kare/saniye) artışı sağlamak için kullanılırken, DLAA daha iyi görüntü kalitesi elde etmek için kullanılır.

    DLSS açık mı kapalı mı?

    DLSS'in açık mı yoksa kapalı mı olması gerektiği, kullanıcının tercihlerine ve kullanım amacına bağlıdır. DLSS'in açık olmasının avantajları: Performans artışı. Görüntü kalitesi. DLSS'in kapalı olmasının avantajları: Daha iyi performans. DLSS'i açıp açmamak için, kullanıcının NVIDIA RTX serisi bir ekran kartına sahip olması ve oyunun grafik ayarları menüsünde DLSS seçeneğini aktif hale getirmesi gerekir.

    DLSS güncelleme nasıl yapılır?

    DLSS güncellemelerini yapmak için Nvidia App uygulaması kullanılabilir. 19 Ağustos 2025 itibarıyla beta kullanıcılarına sunulan güncelleme, bir hafta sonra genel kullanıcılara açılacaktır. Nvidia App'te yapılan bazı DLSS güncellemeleri şunlardır: Global ayar seçeneği. Klasik kontrol paneli ayarları. Smooth Motion. Nvidia App'teki güncellemelerle ilgili daha fazla bilgiye şu sitelerden ulaşılabilir: donanimhaber.com; r10.net.

    DLSS açılımı nedir?

    DLSS, "Deep Learning Super Sampling" ifadesinin kısaltmasıdır ve Türkçe'de "Derin Öğrenme Süper Örnekleme" anlamına gelir. Bu teknoloji, NVIDIA tarafından geliştirilmiş olup, oyunlarda ve diğer grafik yoğun uygulamalarda görüntü kalitesini artırırken performansı iyileştirmeyi amaçlar.