• Buradasın

    DLSS 4 hangi güncellemeyle gelecek?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    DLSS 4, NVIDIA'nın CES 2025 etkinliğinde tanıtılmıştır 135. Bu teknoloji, tüm RTX ekran kartlarına gelecek olup, her seri için farklı özellikler sunacaktır 13.
    Bazı RTX serileri ve destekledikleri özellikler:
    • RTX 50 serisi: Multi Frame Generation özelliği ile tam performans sunacak 134.
    • RTX 40 serisi: Multi Frame Generation hariç, geliştirilmiş kare oluşturma, ışın yeniden yapılandırma ve süper çözünürlük teknolojilerini destekleyecek 4.
    • RTX 30 ve RTX 20 serisi: Geliştirilmiş ışın yeniden yapılandırma, süper çözünürlük ve anti-aliasing özelliklerini alacak, ancak Multi Frame Generation özelliği olmayacak 4.
    DLSS 4, lansman gününden itibaren 75 oyun ve uygulamada kullanılabilecek 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    DLSS açılımı nedir?

    DLSS, "Deep Learning Super Sampling" ifadesinin kısaltmasıdır ve Türkçe'de "Derin Öğrenme Süper Örnekleme" anlamına gelir. Bu teknoloji, NVIDIA tarafından geliştirilmiş olup, oyunlarda ve diğer grafik yoğun uygulamalarda görüntü kalitesini artırırken performansı iyileştirmeyi amaçlar.

    Nvidia DLSS 3 ve 4 farkı nedir?

    Nvidia DLSS 3 ve 4 arasındaki temel farklar şunlardır: DLSS 3: AI Frame Generation özelliği ile hiç var olmayan kareleri oluşturur. GPU ve CPU'yu senkronize ederek optimum yanıt hızı ve düşük sistem gecikmesi sağlayan NVIDIA Reflex özelliğine sahiptir. Şu anda RTX 40 serisi ekran kartlarında kullanılabilmektedir. DLSS 4: Multi Frame Generation özelliği ile birden fazla kare oluşturur. Ray Reconstruction ve Super Resolution gibi gelişmiş yapay zeka tabanlı görüntü işleme teknolojileri sunar. GeForce RTX 50 serisi GPU'larda en iyi performansı gösterir. DLSS 4, DLSS 3'ün sunduğu özelliklere ek olarak daha gelişmiş yapay zeka teknolojileri ve çoklu kare oluşturma yeteneği ile daha yüksek performans ve görüntü kalitesi sağlar.

    RTX 5080 DLSS 4 var mı?

    Evet, NVIDIA GeForce RTX 5080 ekran kartı DLSS 4 teknolojisini desteklemektedir. DLSS 4, NVIDIA'nın Derin Öğrenme Süper Örnekleme teknolojisinin en yeni yinelemesidir ve RTX 5080'de çoklu kare oluşturma, ışın yeniden oluşturma ve süper çözünürlük gibi özellikleri içerir.

    RTX 30 serisi DLSS 3 destekleyecek mi?

    Evet, RTX 30 serisi DLSS 3 desteği alacak. Digital Foundry'nin yaptığı röportaja göre Nvidia, RTX 30 serisi GPU'lar için "Kare Üretimi" (Frame Generation) özelliğine yeşil ışık yaktı.

    DLSS güncelleme nasıl yapılır?

    DLSS güncellemesini iki farklı yöntemle yapabilirsiniz: 1. Nvidia Uygulaması Üzerinden: Nvidia kartınız varsa, DLSS güncellemesini Nvidia uygulaması üzerinden yapabilirsiniz. - Nvidia Uygulamasını açın ve "Ayarlar" menüsüne gidin. - "Sürücü Ayarları" bölümünden DLSS ayarlarını düzenleyin ve en son modelleri seçin. 2. DLSS Swapper Aracı İle: Bu araç, birden fazla oyunda DLSS, FSR ve XeSS güncellemelerini kolayca yapmanızı sağlar. - DLSS Swapper'ı indirip çalıştırın. - Oyun kütüphanesinden güncellemek istediğiniz oyunu seçin ve en son DLSS sürümünü indirin. - Değişiklikleri onaylamak için oyunu yeniden başlatın.

    DLSS 4 yükseltme nasıl yapılır?

    DLSS 4'ü yükseltmek için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Sürücü Güncellemesi: NVIDIA, mevcut RTX ekran kartları için 572.16 sürücü güncellemesini yayınladı. 2. Yazılım Kurulumu: NVIDIA App ve DLSS Swapper yazılımları indirilip kurulmalıdır. 3. Oyun Ayarları: DLSS Swapper'da "Games" sekmesine gidilir ve DLSS 4'ün etkinleştirilmek istendiği oyun seçilir. 4. Geçersiz Kılma Ayarları: NVIDIA App'te "Graphics" bölümüne gidilir ve hedef oyun seçilir. 5. Kontrol: Bir oyun başlatılırken kullanılan DLSS sürümünü gösteren bir üst katman etkinleştirmek için bir kayıt defteri anahtarı oluşturulabilir. Yanlış kayıt defteri düzenlemeleri, işletim sisteminin normal çalışmasını etkileyebilir; bu nedenle dikkatli olunmalıdır.

    RTX 30 serisi DLSS 4 destekleyecek mi?

    Evet, RTX 30 serisi DLSS 4 desteğini alacak. Nvidia'nın açıklamasına göre, RTX 30 serisi DLSS 4 ile geliştirilmiş çerçeve oluşturma, ışın rekonstrüksiyonu, süper çözünürlük ve derin öğrenme temelli kenar yumuşatma gibi özellikleri kullanabilecek. Bu özelliğin RTX 30 serisine ne zaman sunulacağı ise henüz net değil; biraz daha optimizasyon ve test süreci gerektiriyor.