Dikte yapmak için iki farklı yöntem bulunmaktadır:
- Microsoft Office'te Dikte Özelliği: Microsoft Office 365'in Word, PowerPoint ve Outlook gibi programlarında dikte özelliğini kullanmak için:
- Word veya PowerPoint'te: Giriş sekmesinde, ses bölümünde bulunan "Dikte" düğmesine tıklayın ve konuşmaya başlayın .
- Outlook'ta: Bir e-posta oluştururken, yanıtlarken veya iletirken şeridin sağ tarafında bulunan "Dikte" düğmesini kullanın .
- Dikteyi durdurmak için "Dikteyi durdur" komutunu verin .
- Windows'ta Sesli Yazma: İnternet bağlantısı ve çalışan bir mikrofon gerektiren bu yöntem için:
- Donanım klavyesinde: Windows logo tuşu + H tuşlarına basın .
- Dokunmatik klavyede: Ara Çubuğu'nun yanındaki mikrofon tuşuna basın .
- Dikteyi durdurmak için "Dinlemeyi durdur" gibi bir sesli yazma komutu söyleyin .