Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Bir reklamın 1000 kez gösterilmesi karşılığında ödenen maliyeti ifade eder 123. Bu model, reklamın görüntülenme sayısına dayalı bir ücretlendirme sunar ve kullanıcı reklamla etkileşime geçmese bile (tıkladığında ya da satın alma yaptığında) reklamveren görüntülenme için ödeme yapar 3.
CPM, özellikle görünürlük ve marka bilinirliği amacıyla yürütülen kampanyalarda kullanılır 3. Ürün tanıtımları, marka bilinirliğini artırma çalışmaları ve geniş kitlelere ulaşmayı hedefleyen kampanyalarda sıkça tercih edilir 3.
CPM'nin hesaplanması için kullanılan formül şu şekildedir:
Bu formülde, reklam maliyeti kampanya süresince harcanan toplam ücreti, gösterim sayısı ise reklamın hedef kitle tarafından kaç kez görüntülendiğini ifade eder 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: