Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
AYDES (Afet Yönetim ve Karar Destek Sistemi), afet ve acil durum süreçlerinin elektronik ortamda takip edilmesi, yönetilmesi ve yöneticilere karar desteği sunulması amacıyla geliştirilmiş bir sistemdir 14.
AYDES'in temel işlevleri:
- Kaynak yönetimi: Nakliye, kaynak ve talep yönetimi süreçlerini esnek ve etkin şekilde yönetme 1.
- Olay komuta sistemi: Afet müdahale ve planlama süreçlerinin bütünleşik bir sistem üzerinde yönetilebilmesi 12.
- Mekânsal bilgi sistemi: Afet öncesi, sırası ve sonrası veriye hızlı ve doğru erişim sağlama 12.
- İyileştirme sistemi: Afet sonrası hasar tespit, hak sahipliği ve yer seçimi gibi süreçlerin bilişim ortamında yürütülmesi 12.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: