• Buradasın

    AutoCAD zor komutlar nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    AutoCAD'deki zor komutlar arasında şunlar sayılabilir:
    • EXPLODE (X) 25. Patlatma komutu, nesnede sililemeyen bir doğruyu silmek için kullanılır 25.
    • SPLINE (SPL) 25. Eğrisel çizgi çizmek için kullanılan bir komuttur 25.
    • POLYLINE (PL) 25. Çizgi komutu olup, bu komutla çizilen nesneler veya çizgiler bütün olarak çizilir 25.
    • ARRAY (AR) 25. Çoğaltma komutudur 25.
    • CHAMFER (CHA) 5. Köşe kırma komutudur 5.
    • HATCH (H) 5. Tarama komutudur 5.
    AutoCAD'deki komutların tamamı hakkında bilgi edinmek için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir:
    • elektrikport.com 1;
    • acikders.ankara.edu.tr 2;
    • bilkey.com.tr 3;
    • sanalsantiye.com 4;
    • bbcmuhendislik.com.tr 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    AutoCAD nesne seçme nasıl yapılır?

    AutoCAD'de nesne seçme işlemi için birkaç yöntem bulunmaktadır: Fare ile tıklayarak. Pencere açarak (Window). Kesikli pencere (Crossing). Ayrıca, Select Similar (Benzerleri Seç) komutu ile özellikleri aynı olan nesneler bir defada seçilebilir. Daha fazla bilgi ve eğitim için vidoport.com ve drawturk.com gibi kaynaklar kullanılabilir.

    AutoCAD path komutu ne işe yarar?

    AutoCAD'de Path komutu, nesnelerin bir yol boyunca dizelenmesini sağlar. Path Array komutu ise bir nesnenin bir yol etrafında çoğaltılmasına yarar. Path komutunun kullanımı için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Command: Komut satırına "arraypath" yazılır. 2. Nesneleri seçme: Çoğaltılacak nesne seçilir. 3. Yol seçimi: Yol çizgisi seçilir. Ribbon menü üzerinde açılan pencere içerisindeki değerler değiştirilerek dizeleme işlemleri optimize edilebilir.

    AutoCAD break komutu ne işe yarar?

    AutoCAD'de Break (Kırma) komutu, bir objenin işaretlenecek iki nokta arasındaki kısmını koparmak, yani kırmak için kullanılır. Break komutuna şu yollardan girilebilir: Klavyeden BREAK veya BR yazılarak; Modify Menu ► Break (Düzenleme Menüsü ► Kırma) yoluyla; Modify Toolbar ► Break (Düzenleme Araç Çubuğu ► Kırma) yoluyla; Ribbon ► Home Tab ► Modify Panel ► Break (Komut Şeridi ► Home Sekmesi ► Modify Paneli ► Kırma) yoluyla. Ayrıca, ucu açık olan doğru ve yayları bir noktadan kırıp iki parçaya ayırmak için Break at Point komutu kullanılır.

    AutoCAD ile çizim yapmak zor mu?

    AutoCAD ile çizim yapmak zor değildir; ancak düzenli pratik ve doğru kaynaklar gerektirir. AutoCAD, kullanıcı dostu bir arayüze ve pratik komutlara sahiptir. AutoCAD öğrenmek için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Kurslara katılmak. Örnek uygulamalar yapmak. AutoCAD'in zor ve karmaşık bir program olduğu düşünülse de, bir yıl boyunca her gün bir-iki saat çalışarak ve pratik yaparak öğrenilebilir.

    AutoCAD uzatma komutu nedir?

    AutoCAD'de uzatma komutu (Extend), doğru, yay, eliptik yay, ucu açık iki boyutlu polyliner gibi nesnelerin, sınır olarak seçilen diğer nesnelere kadar uzatılmasını sağlayan bir komuttur. Extend komutunun kullanımı: 1. Komut düğmesine tıklanarak veya klavyeden "EXTEND" ya da "EX" yazılarak çalıştırılır. 2. Uzatılacak nesnenin sınır objesi seçilir. 3. Uzatılacak nesnenin ucu seçilir. 4. İşlem, Enter tuşuna basılarak tamamlanır. Ayrıca, hiç obje seçmeden Enter tuşuna basıldığında veya sağ tuşa tıklandığında, en yakın objeye kadar uzatma yapılabilir.

    AutoCAD join ne işe yarar?

    AutoCAD'de "JOIN" komutu, aynı hizada bulunan doğru ve yay parçalarını aralarında boşluk olsun veya boşluk olmasın birleştirmek için kullanılır. JOIN komutunun bazı kullanım alanları: Polyline oluşturma. Nesneleri tek bir nesnede birleştirme. JOIN komutu, klavyeden "JOIN" veya "J" yazılarak ya da "Modify Menu" veya "Modify Toolbar" üzerinden erişilebilir.

    AutoCAD 3D komutları nelerdir?

    AutoCAD 3D'de sıkça kullanılan bazı komutlar: Extrude: 2D şekilleri 3D nesnelere dönüştürmek için kullanılır. Sweep: Belirli bir yol boyunca 2D şekilleri uzatarak 3D formlar oluşturur. Loft: İki veya daha fazla profil arasında yüzey oluşturur. Box: Prizma gibi temel geometrik şekiller çizer. Cone: Konik şekil oluşturur. Sphere: Küresel nesne yaratır. Cylinder: Silindirik yapı oluşturur. Slice: 3D objenin bir kısmını keserek çıkarır. Revolve: Çizimi istenilen açıyla seçilen eksene göre döndürerek 3D obje oluşturmayı sağlar. Move: Nesneleri belirtilen bir mesafeye taşır. Rotate: Nesneleri belirli bir açı etrafında döndürür. Scale: Nesnelerin boyutunu artırır veya azaltır. Array: Nesneleri düzenli bir şekilde çoğaltır.