• Buradasın

    AutoCAD'de en çok kullanılan komutlar nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    AutoCAD'de en çok kullanılan komutlardan bazıları şunlardır:
    • Line (L) 12. Çizgi çizmek için kullanılır 12.
    • Erase (E) 12. Çizilen çizgileri ve yazıları silmek için kullanılır 12.
    • Copy (CO) 12. Kopyalama yapmak için kullanılır 12.
    • Move (M) 12. Çizgiyi veya objeyi taşıma işlemi yapmak için kullanılır 12.
    • Offset (O) 12. Nesneyi paralel yönde ve belli bir mesafede kopyalamak veya ötelemek için kullanılır 12.
    • Trim (TR) 12. Fazlalıkları budamak için kullanılır 12.
    • Circle (C) 12. Çember çizmek için kullanılır 12.
    • Arc (A) 12. Yay çizmek için kullanılır 12.
    • Fillet (F) 12. Kenarları dik veya belli bir yarıçapla birleştirmek için kullanılır 12.
    • Rotate (RO) 12. Nesneyi döndürmek için kullanılır 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    AutoCAD area komutu ne işe yarar?

    AutoCAD'de Area komutu, kapalı şekillerin alanlarını ve çevre uzunluklarını hesaplamak için kullanılır. Bu komutla: Kenarları keskin köşeli şekillerin alanları hassas bir şekilde hesaplanabilir. Circle, Ellipse, Rectangle komutlarıyla çizilmiş objelerin ve Polyline ile çizilmiş nesnelerin alanları ölçülebilir. Birbirlerini kesen objelerin arasında kalan boşlukların alanları hesaplanabilir. Area komutuna, klavye üzerinden "AREAN" veya "AA" yazılarak ya da Tools Menu, Inquary Toolbar veya Ribbon üzerinden erişilebilir.

    AutoCAD path komutu ne işe yarar?

    AutoCAD'de Path komutu, nesnelerin bir yol boyunca dizelenmesini sağlar. Path Array komutu ise bir nesnenin bir yol etrafında çoğaltılmasına yarar. Path komutunun kullanımı için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Command: Komut satırına "arraypath" yazılır. 2. Nesneleri seçme: Çoğaltılacak nesne seçilir. 3. Yol seçimi: Yol çizgisi seçilir. Ribbon menü üzerinde açılan pencere içerisindeki değerler değiştirilerek dizeleme işlemleri optimize edilebilir.

    AutoCAD kısayol komutları nerede?

    AutoCAD kısayol komutlarına şu yerlerden ulaşılabilir: Çekme menüler. Araç çubukları. Komut satırı. Ayrıca, AutoCAD'de klavye kısayollarını oluşturmak veya değiştirmek için "Tools > Customize > Edit Program Parameters (acad.pgp)" yolu izlenebilir. Daha detaylı bilgi ve komutların listesi için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: bilkey.com.tr sitesindeki AutoCAD ders notları ve kısayol komutları; forums.autodesk.com'daki AutoCAD kısayol tuşları ve özelleştirme konusu; defkey.com'daki AutoCAD klavye kısayolları listesi.

    AutoCAD komutları nerede?

    AutoCAD komutları, komut satırında veya araç çubuklarında bulunabilir. Komut satırı: Komut satırına istenilen komutun adı veya kısayolu yazılarak enter yapılır ve komut aktif hale getirilir. Araç çubukları: Araç çubuklarının üzerinde istenilen komutun simgesi tıklanarak komut aktif hale getirilebilir. Ayrıca, çekme menüler üzerinden de komutlar seçilebilir; bunun için menülerin üzerine tıklayıp istenilen komutun üzerine tekrar tıklamak yeterlidir.

    AutoCAD Hatch komutu ne işe yarar?

    AutoCAD Hatch komutu, çizim üzerindeki kapalı alanları istenilen şekilde taramaya yarar. Hatch komutunun bazı kullanım amaçları: Kesit alma. Malzeme deseni oluşturma. Hatch komutu, klavyeden "HATCH", "H" veya "BH" yazılarak ya da çizim araç çubuğundaki "Hatch" seçeneği üzerinden etkinleştirilebilir.

    AutoCAD ile neler yapılabilir?

    AutoCAD ile yapılabileceklerden bazıları şunlardır: 2D ve 3D çizim ve modelleme. Kat, cephe ve kesit çizimleri. Malzeme hesaplamaları. Teknik sunum. Simülasyon. Kot çizgisi oluşturma. Malzeme ve ışık analizleri. Nesne yerleştirme. Dışa aktarım. AutoCAD, mimarlık, mühendislik, iç mimari, makine ve elektrik gibi birçok sektörde kullanılmaktadır.

    AutoCAD 3D komutları nelerdir?

    AutoCAD 3D'de sıkça kullanılan bazı komutlar: Extrude: 2D şekilleri 3D nesnelere dönüştürmek için kullanılır. Sweep: Belirli bir yol boyunca 2D şekilleri uzatarak 3D formlar oluşturur. Loft: İki veya daha fazla profil arasında yüzey oluşturur. Box: Prizma gibi temel geometrik şekiller çizer. Cone: Konik şekil oluşturur. Sphere: Küresel nesne yaratır. Cylinder: Silindirik yapı oluşturur. Slice: 3D objenin bir kısmını keserek çıkarır. Revolve: Çizimi istenilen açıyla seçilen eksene göre döndürerek 3D obje oluşturmayı sağlar. Move: Nesneleri belirtilen bir mesafeye taşır. Rotate: Nesneleri belirli bir açı etrafında döndürür. Scale: Nesnelerin boyutunu artırır veya azaltır. Array: Nesneleri düzenli bir şekilde çoğaltır.