Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Google Analytics, web sitelerinin, mobil uygulamaların veya dijital platformların trafik ve kullanıcı davranışlarına dair veri toplayan bir analiz aracıdır 13.
Google Analytics'in bazı kullanım amaçları:
- Ziyaretçi takibi ve segmentasyon 3. Kullanıcıların hangi coğrafi konumdan, hangi cihazlardan ve hangi saat dilimlerinde siteye geldiğini anlamak 3.
- E-ticaret performans analizi 3. Satış funnel’ını izleyerek online satış metriklerini iyileştirmek 3.
- Dijital pazarlama kampanyalarının etkinliğini ölçme 3. Hangi pazarlama stratejilerinin işe yaradığını belirlemek 4.
- Kullanıcı deneyimini ve müşteri yolculuğunu anlama 3. Kullanıcıların memnun kalmadığı içerikleri tespit ederek revizyon yapmak 3.
- SEO çalışmalarının etkinliğini değerlendirme 5.
Google Analytics, bu verileri kullanarak işletmelerin veri odaklı kararlar almasına yardımcı olur 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: