Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Amazon logosunun değişmesinin sebebi, 2021 yılında ilk kez kullanıma sunulan logonun, üst kısmında yer alan mavi bant şeridi nedeniyle bazı sosyal medya kullanıcıları tarafından Adolf Hitler bıyığını anımsatması ve bu durumun tartışmalara yol açmasıdır 124.
Amazon şirketi, gelen tepkiler üzerine logoyu değiştirmiş ve mavi bandı daha az jagged bir hale getirerek köpek kulaklı bir görünüm kazandırmıştır 24.
Amazon'un logosunu değiştirme sebeplerinden bir diğeri ise, günümüzde markaların logolarının sadece basılı materyallerde değil, dijital dünyada da farklı platformlarda yer alması ve daha modern ve okunabilir bir yazı tipinin, mobil uygulamalar, web siteleri ve diğer dijital kanallar için daha iyi bir deneyim sunmasıdır 3.
Ayrıca, bu değişiklik, Amazon’un daha büyük bir marka dönüşümünün ilk adımı olabilir 3.
Amazon, yaptığı değişiklikleri "Müşterilerimizi memnun etmek için sürekli yeni yollar araştırıyoruz. Yeni simgeyi, müşteriler alışveriş yolculuğuna telefonlarında başladıklarında, kapılarında kutularımızı gördükleri zamanki gibi beklenti, heyecan ve neşe uyandıracak şekilde yeniden tasarladık" şeklinde açıklamıştır 14.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: