• Buradasın

    Algoritmada sorulan sorular hangi komutla başlar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Algoritmada sorulan sorular genellikle "OKU" komutuyla başlar. Örneğin, klavyeden bir değer okumak için "OKU: A, B" şeklinde bir komut kullanılır 13.
    Örnek:
    1. Başla
    2. OKU: A, B (klavyeden iki değer okunur)
    3. EĞER A > B İSE (koşullu işlem)
    4. SONUC = A - B
    5. DEĞİL İSE
    6. SONUC = B - A
    7. Bitir 3.
    Bu örnekte, OKU komutu ile A ve B değişkenleri klavyeden okunmaktadır.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Algoritma bilişimde ne işe yarar?

    Algoritma bilişimde şu işlere yarar: Problem çözme. Kodlama ve programlama. Karmaşık süreçleri basitleştirme. Sistematik yaklaşım. Verimlilik. Algoritmalar, sadece bilgisayar bilimlerinde değil, hayatın her alanında kullanılır.

    Algoritmada ilk adım nedir?

    Algoritmada ilk adım genellikle "Başla" olarak belirtilir ve her algoritma bu adımla başlar. Örneğin, üç adet sayının içinden en büyük sayıyı bulan algoritmanın ilk adımı şu şekildedir: Adım 1: Başla. Benzer şekilde, klavyeden girilen iki sayıyı toplayıp ekranda gösteren programın algoritmasının ilk adımı da "Başla"dır. Adım 1: Başla.

    Algoritma nasıl çözülür örnek?

    Algoritma çözme sürecinde izlenebilecek adımlar ve bir örnek: 1. Problemi analiz etme. 2. Problemi parçalama. 3. Çözüm adımlarını yazma. 4. Kodu yazma. 5. Kodu test etme. Örnek: Klavyeden girilen iki sayının ortalamasını hesaplayan algoritma: 1. Başla. 2. Sayıları okuma. 3. Sayıları toplama. 4. Toplamı 2'ye bölme. 5. Sonucu ekrana yazma. 6. Bitir. Algoritma, metin olarak düz yazı ile veya akış diyagramları ile gösterilebilir.

    Algoritma türleri nelerdir?

    Algoritma türleri şu şekilde sınıflandırılabilir: Arama Algoritmaları: Veri yapılarında belirli bir öğeyi bulmak için kullanılır. Sıralama Algoritmaları: Verileri belirli bir sıraya koymak için kullanılır. Graf Algoritmaları: Graf yapıları üzerinde işlemler yapmak için kullanılır. Dinamik Programlama Algoritmaları: Karmaşık problemleri daha küçük alt problemlere bölerek çözmek için kullanılır. Böl ve Fethet Algoritmaları: Problemi daha küçük parçalara bölerek ve her parçayı ayrı ayrı çözerek çalışır. Yinelemeli Algoritmalar: Sorun çözüme ulaşana kadar sürekli tekrar eder. Greedy Algoritması: Optimizasyon sorunları için olası en iyi çözümü bulmaya yarar. Kaba Kuvvet Algoritması: Çözüm bulamasa da tüm çözümleri zorlayarak dener. Yol Yapılı ve Ağaç Yapılı Algoritmalar: Sonlu algoritmaların alt türleridir. Ayrıca, algoritmalar prosedürleri işletme şekillerine göre ardışık, yakınsak, sezgisel, yaklaşık, sonlu, direkt gibi farklı kategorilere de ayrılabilir.

    Algoritmada karar verme nasıl yapılır?

    Algoritmada karar verme, belirli bir problemi çözmek veya bir görevi yerine getirmek için tasarlanmış adım adım izlenen talimatlar dizisi olan algoritmaların, girdi verilerini alarak bu verileri belirli kurallara göre işleyip bir çıktı üretmesi sürecinde gerçekleşir. Algoritmalarda karar verme genellikle "if-else" yapısı ile yapılır. Ayrıca, yapay zeka ve makine öğrenmesi yöntemleri de algoritmalarda karar vermede kullanılır.

    Algoritmanın temel ilkeleri nelerdir?

    Algoritmanın temel ilkeleri şunlardır: Kesinlik. Sıralı olma. Sonluluk. Giriş/çıkış. Verimlilik.

    Algoritmada örnek sorular nelerdir?

    Algoritma ile ilgili örnek sorular arasında şunlar sayılabilir: İki sayının toplamını bulan program. Klavyeden girilen iki sayının aritmetik ortalamasını hesaplayan program. Kullanıcının ard arda gireceği 15 sayının toplamını ve ortalamasını veren program. Klavyeden girilen Ad ve Soyad bilgisini 20 defa ekrana yazdıran program. Kullanıcının gireceği bir sayının faktöriyelini hesaplayan program. Dolar miktarı ve günlük kur girildiğinde TL miktarını hesaplayan program. Klavyeden girilecek bir n değerine kadar sayıları toplayan ve sonucu ekrana yazan program. Klavyeden girilecek iki pozitif tam sayının OBEB (Ortak Bölenlerin En Büyüğü)’ini bulan program. Klavyeden girilen A ve B gibi iki değerin yerlerini değiştirerek ekrana yazan program. Klavyeden girilen bir n değerini ikilik sayı sistemine çevirip ekrana yazacak program. Algoritma ile ilgili daha fazla örnek soruya aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: researchgate.net. github.com. academia.edu.