• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    ADSR (Attack, Decay, Sustain, Release) — ses zarfını tanımlamak için kullanılan bir terimdir 24. Müzik prodüksiyonunda ve sentezleyicilerde sesin zaman içindeki dinamiklerini şekillendirmek için kullanılır 3.
    ADSR zarfının dört parametresi vardır:
    1. Attack (Saldırı) 12. Sesin, tuşa basıldıktan sonra maksimum hacme ulaşması için geçen süreyi belirler 3. Hızlı bir saldırı, keskin ve perküsyonlu bir ses, yavaş bir saldırı ise daha kademeli ve yumuşak bir ses oluşturur 13.
    2. Decay (Çürüme) 12. Sesin, zirve seviyesinden sustain seviyesine düşmesi için gereken süreyi kontrol eder 2. Kısa çürüme süreleri perküsyonlu ve keskin seslere, uzun çürüme süreleri ise daha yumuşak geçişlere yol açar 1.
    3. Sustain (Sürdürme) 12. Tuş basılı tutulduğu sürece sesin seviyesini belirler 1. Yüksek sustain seviyeleri, organ veya sentezleyici lead'leri gibi sürekli enstrümanlar için, düşük sustain seviyeleri ise perküsyon sesleri için uygundur 1.
    4. Release (Serbest Bırakma) 12. Tuş bırakıldığında sesin tamamen sessizliğe kavuşması için geçen süreyi belirler 1. Kısa serbest bırakmalar sesin aniden durmasına, uzun serbest bırakmalar ise sesin yavaşça solmasına neden olur 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: