Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
3D karakter rigleme, 3D modellere hareket kabiliyeti kazandırmak için bir iskelet sistemi oluşturma sürecidir 34.
Bu süreç, aşağıdaki adımları içerir:
- Modelleme: 3D model, spline, polygon veya sculpting gibi yöntemlerle oluşturulur 1.
- Rig Tasarımı: Birbirine bağlı eklemler ve kemiklerden oluşan bir iskelet (rig) oluşturulur 12.
- Kontrol Sistemi Kurulumu: Rig'e, eklemleri ve kemikleri hareket ettirmek için kullanıcı arayüzü elemanları eklenir 1.
- Ağırlıklandırma (Weighting): Her bir kemiğin model üzerindeki etkisini belirlemek için ağırlık boyama işlemi yapılır 23.
- Test ve İyileştirme: Rig'in düzgün çalışıp çalışmadığı test edilir ve gerekli ayarlamalar yapılır 13.
- Animasyon: Kontrol sistemi kullanılarak rig ile model hareket ettirilir ve animasyon kaydedilir 12.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: