Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
PNR numarası, "Passenger Name Record" ifadesinin kısaltması olup, Türkçede yolcu isim kaydı anlamına gelir ve şu işlerde kullanılır 123:
- Bilet üzerinde değişiklik yapma 12. Uçuş tarihi, koltuk veya diğer bilgileri değiştirmek için PNR kodu gereklidir 23.
- Online check-in 123. Havalimanında işlem süresini kısaltan online check-in işlemi PNR koduyla yapılabilir 123.
- Bilet çıktısı alma 123. Havalimanında bilet çıktısı almak için PNR kodu kullanılır 123.
- Kayıp bilet 12. PNR koduyla yeni bilet çıkarılabilir 12.
- Bilgi alma 3. Uçuşla ilgili bilgilere ulaşmak ve herhangi bir sorunla karşılaşıldığında havayolu şirketine PNR kodu bildirilerek yardım alınabilir 3.
- Ek hizmet talepleri 3. Özel yemek veya tekerlekli sandalye gibi ek hizmetler PNR koduyla talep edilebilir 3.
- Vize ve seyahat belgesi kontrolü 3. Bazı uluslararası hava yolu firmaları, PNR kodunu kullanarak pasaport ve vize gibi belgelerin ön kontrolünü yapma olanağı tanır 3.
- Tazminat talebi 4. Uçuş iptali, rötar veya bagaj gecikmesi gibi durumlarda tazminat talep etmek için PNR numarası gereklidir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: