• Buradasın

    Ortaokuldaki ilişki nasıl olmalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ortaokuldaki ilişki, karşılıklı saygı ve güven üzerine kurulmalıdır 13. İşte bazı öneriler:
    1. Öğretmen-Öğrenci İlişkisi: Öğretmenler, öğrencilere sevgi, saygı, mutluluk ve hoşgörü gibi değerleri kazandırmalıdır 13. İletişimde betimleyici bir dil kullanılmalı, öğrenciler cesaretlendirilmeli ve yanlışların doğru ile yer değiştirmesi için yardım edilmelidir 3.
    2. Öğrenci Arkadaşlıkları: Çocuklar, arkadaşlık sürecinde paylaşmayı, yardımlaşmayı, iş birliği kurmayı ve empati becerisi geliştirmeyi öğrenirler 2. Bu nedenle, öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirmek için grup çalışmaları ve ortak projeler teşvik edilmelidir 2.
    3. Okul Ortamı: Olumlu bir sınıf ortamı, öğrencilerin daha rahat ve güvende hissetmelerini sağlar 4. Bu da onların daha aktif ve katılımcı olmalarına yardımcı olur 4.
    4. Aile Desteği: Ebeveynler, çocuklarının arkadaşlarını eve davet etmeleri konusunda onları özendirmeli ve bu süreçte destek olmalıdır 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ortaokulda çocuklar neden değişir?

    Ortaokulda çocukların değişmesinin birkaç nedeni vardır: 1. Yeni Sosyal Çevre: Çocuklar, farklı dersler, yeni öğretmenler ve daha geniş bir arkadaş çevresi ile tanışırlar. 2. Bilişsel Gelişim: Soyut düşünme yeteneklerinin artması, çocukların daha karmaşık sorunları çözebilmesini ve kendi güçlü ve zayıf yönlerini daha iyi fark edebilmelerini sağlar. 3. Sorumluluk Artışı: Ortaokulda öğrencilerden daha fazla araştırma yapmaları, proje hazırlamaları ve düzenli çalışmaları beklenir. 4. Psikolojik Baskılar: Ergenlik dönemi, çocukların psikolojik olarak motivasyonlarının azaldığı, zihinsel sağlık problemlerinin yaşandığı bir dönem olabilir.

    Ortaokulda çocuklar nasıl davranır?

    Ortaokulda çocuklar, sosyal, fiziksel ve duygusal gelişimlerinin hızlandığı bir dönemde oldukları için çeşitli davranışlar sergileyebilirler. Yaygın davranışlar şunlardır: - Dikkat dağınıklığı: Görevleri tamamlamada zorluk, kolayca dikkatin dağılması. - Hiperaktivite: Sürekli hareket halinde olma ve yerinde duramama. - Dürtüsellik: Düşünmeden hareket etme, beklemekte zorlanma, sabırsızlık. - Agresif davranışlar: Kavga etme, fiziksel şiddete eğilim. - İtaatsizlik: Kurallara uymama, otoriteye karşı gelme. - Yalan söyleme: Sık sık yalan söyleme eğilimi. Ayrıca, okul ortamında yaşanılan zorluklar ve akran zorbalığı da çocukların davranışlarını etkileyebilir.