Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Nudge etkisi, insanların seçimlerini dolaylı teşviklerle yönlendirme anlamına gelir 12. Bu kavram, Richard Thaler ve Cass Sunstein tarafından 2008 yılında "Dürtme: Sağlık, Zenginlik ve Mutlulukla İlgili Kararların İyileştirilmesi" adlı kitapta tanıtılmıştır 13.
Nudge etkisinin temel özellikleri:
- Seçim özgürlüğünü korur: İnsanların karar alma süreçlerinde özgürlüklerini kısıtlamadan onları doğru seçimlere yönlendirir 12.
- Maliyetsiz ve kolay uygulanabilir: Mali kayıp olmadan ve cebri yollara başvurulmadan gerçekleştirilir 2.
- Psikolojik yatkınlıkları dikkate alır: Seçeneklerin sunum şeklini değiştirerek verilen kararın büyük ölçüde değişmesini sağlar 2.
Bazı nudge uygulamaları:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: