Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Nudge etkisi, bireylerin kararlarını zorlayıcı olmayan yollarla etkilemeyi hedefleyen bir yaklaşımdır 14. Bu teori, Amerikalı akademisyenler Richard H. Thaler ve Cass R. Sunstein tarafından geliştirilmiştir 12.
Nudge etkisinin bazı özellikleri:
- Seçim özgürlüğünü koruma 13. Nudge, bireylerin seçim özgürlüğünü kısıtlamaz, onlara daha iyi kararlar almaları için yardımcı olur 13.
- Çevresel düzenlemeler 13. İnsanların günlük yaşamlarında karşılaştıkları çevresel düzenlemeleri optimize eder 13.
- İnsan hatalarını yönetme 1. İnsanların duygusal veya kısa vadeli düşüncelerle aldıkları irrasyonel kararları en aza indirgemeye çalışır 1.
Nudge etkisinin bazı uygulama örnekleri:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: