Halo etkisi, bir kişi, olay, ortam, kurum veya nesne hakkında sahip olunan olumlu ya da olumsuz bir izlenimin, ilgili öznenin tüm özelliklerine genellenmesi eğilimidir. Bu etki, genellikle bir bireyin yeterince bilgi sahibi olmadığı kişi, nesne, kurum vb. gibi öznelerle ilgili bir yargıda bulunması veya bir karar vermesi gerektiği durumlarda ortaya çıkar. Halo etkisi, ilk kez 1920 yılında Amerikalı psikolog Edward Thorndike tarafından tanımlanmıştır. Halo etkisinin bazı örnekleri: İnsanlar: Karizmatik bir politikacı, nesnel kanıtlar olmasa bile yetkin ve dürüst olarak algılanır. Ürünler: Popüler bir akıllı telefon modeli, tüm markanın algısını iyileştirebilir. Markalar: Çevre dostu olmasıyla bilinen bir şirket, genellikle etik ve güvenilir olarak görülür.