• Buradasın

    Engelli çocuklarda ergenlik nasıl olur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Engelli çocuklarda ergenlik, normal gelişen çocuklarla aynı sırayı izler ancak farklı süreçler içerir 14.
    Ergenlik döneminde engelli çocuklarda görülen bazı değişiklikler:
    • Fiziksel değişimler: Cinsel bölge ve koltuk altlarında tüylenme, saçlarda ve ciltte yağlanma 15.
    • Davranışsal değişimler: Orantısız uzayan uzuvların kontrolünde zorlanmalar, duygusal dalgalanmalar, sosyal ortamlardan kaçınma veya kabul edilme ihtiyacı 12.
    • Cinsel ilgi: Cinsel içerikli davranışlarda artış, cinsellikle ilgili bilgi edinme isteği 34.
    Bu süreçte ailelere öneriler:
    • Cinsel eğitim: Çocuğun takvim yaşına ve gelişim özelliklerine uygun, kısa ve net bilgilerle cinsel eğitim verilmelidir 4.
    • Denetim: Engelli çocukların cinsel istismardan korunması için çevrelerinin sık sık denetlenmesi gereklidir 3.
    • Uzman desteği: Aile bu konuda yetersiz kalırsa, uzman kişilerden destek alınmalıdır 3.

    Konuyla ilgili materyaller

    Ergenliğe giren çocuğa nasıl yaklaşılmalı?

    Ergenliğe giren çocuğa yaklaşırken şu stratejiler izlenmelidir: 1. Empati Kurmak: Çocuğun duygularını anlamaya çalışmak ve onu yargılamadan dinlemek önemlidir. 2. Açık ve Etkili İletişim: Duygularını özgürce paylaşabileceği bir ortam yaratmak, açık ve samimi bir şekilde konuşmak gerekir. 3. Destekleyici Olmak: Çocuğun yanında olduğunuzu ve onu desteklediğinizi hissettirmek, zor anlarında yanında olduğunuzu bilmesi duygusal stabilite sağlar. 4. Sınırları Esnek Tutmak: Esnek ve anlayışlı bir tutum sergilemek, çocuğun kendini ifade etmesine ve birey olarak gelişmesine olanak tanır. 5. Olumlu Geri Bildirim Vermek: Çocuğun olumlu davranışlarını ve duygusal yönetim çabalarını takdir etmek, özgüvenini artırır. 6. Profesyonel Destek Almak: Eğer çocuğun duygusal dalgalanmaları çok yoğunsa, bir uzmandan yardım almak faydalı olabilir. Bu dönemde, çocuğun akran ilişkileri ve kişisel hijyeni gibi konularda da bilgilendirilmesi önemlidir.