Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Dan Ariely'nin "duygusal satın alma" kavramı, insanların para ve değer yargıları konusundaki irrasyonel davranışlarını ifade eder 13.
Ariely'ye göre, duygusal satın alma şu şekillerde ortaya çıkabilir:
- Zihinsel muhasebe: İnsanlar farklı kategoriler için farklı bütçeler oluştururlar, örneğin, taksiye 10 dolar ayırmak ama akşam yemeğine 200 dolar harcamak gibi 1.
- Ankraj etkisi: İnsanlar bir şeyin değerini tahmin ederken, önceden gördükleri başka bir değerin etkisiyle yanlış değerlendirmeler yapabilirler 23.
- Bedava etkisi: "Bedava" kelimesi, insanları ihtiyaçları olmayan şeyleri almaya teşvik eder ve bu da rasyonel düşünceyi çarpıtır 23.
- Sahiplik etkisi: İnsanlar sahip oldukları şeylere daha fazla değer verirler ve bu eşyaları kaybetmekte zorlanırlar 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: