Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Yapay zekayla oyun tasarlamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Fikir Aşaması: Hangi oyun türünde yapay zekanın kullanılacağının belirlenmesi (aksiyon, strateji, RPG vb.) 1.
- Modelleme: Yapay zekanın görevlerinin belirlenmesi, örneğin NPC kontrolü, içerik üretimi, hikâye 1.
- Eğitim Süreci: Makine öğrenmesi kullanılacaksa, karakterlere veri ile "öğretim" yapılması 1.
- Test ve Geliştirme: Yapay zeka sistemlerinin dengeli ve oyuncu dostu olup olmadığının kontrol edilmesi 1.
- Yayınlama ve Güncelleme: Yapay zeka davranışlarının oyuncu verilerine göre sürekli güncellenmesi 1.
Kullanılabilecek yapay zeka araçları:
- Unity ML-Agents: Unity oyun motoruna entegre çalışan, makine öğrenmesi algoritmaları eklemek için kullanılan bir araç 15.
- Unreal Engine + Behavior Trees: Oyun içi karakter davranışlarını kontrol etmek için kullanılan bir sistem 1.
- ChatGPT ve NLP tabanlı araçlar: Doğal dil işleme sayesinde karakterlerin dinamik ve kişiye özel diyaloglar kurmasını sağlayan sistemler 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: