• Buradasın

    Vezir yenilirse oyun biter mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hayır, vezir yenilirse oyun bitmez. Satranç oyununda vezir yenildiğinde de oyun devam eder 125.
    Satrançta oyun, genellikle şah mat ile sona erer. Şah mat, rakibin şahının tehdit altında olup kaçamayacağı bir duruma ulaşıldığında gerçekleşir 15. Vezir yenildiğinde de bu koşul sağlanmadıkça oyun devam eder 2.
    Ayrıca, satrançta beraberlik durumları da mümkündür. Pat pozisyonu veya 50 hamle kuralı gibi durumlarda oyun berabere bitebilir 15.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Vezir neden en güçlü taştır?

    Vezir, satrançtaki en güçlü taştır çünkü herhangi bir düz doğrultuda hareket edebilir: dikey, yatay veya çapraz. Vezirin diğer güçlü yönleri: Kale ve filin birleşimi gibi hareket eder. Merkezden 27 kareyi kontrol edebilir. Piyonun terfi etmesi durumunda sayısı artabilir. Bu özellikleri sayesinde vezir, rakip taşları kolayca alabilir ve oyunun sonucunu etkileyecek hamleler yapabilir.

    Vezir hangi taşları yiyebilir?

    Vezir, satranç tahtasındaki tüm taşları yiyebilir. Vezir, hem kale hem de fil gibi hareket edebilir.

    Sadece şah ve kale kalırsa oyun nasıl biter?

    Sadece şah ve kale kaldığında oyun, "şah mat" ile biter. Şah mat, rakibin şahının tehdit edildiği ve kaçamayacağı bir duruma gelmesi anlamına gelir. Şahın tehditten kurtulması için üç yol vardır: 1. Tehdit edilmeyen bir kareye hareket etmek. 2. Başka bir taşı, tehdit eden düşman taşıyla şahın arasına koymak. 3. Şahı tehdit eden taşı ele geçirmek. Eğer şah, mattan kurtulamazsa oyun sona erer ve rakip şah ele geçirilmez veya tahtadan çıkarılmaz, sadece oyunun bittiği ilan edilir.

    Vezir hangi taşların üzerinden atlayabilir?

    Vezir, satranç taşlarının üzerinden atlayamaz. Vezir, sadece düz, yatay ve çapraz olarak her yöne gidebilir, ancak taşların üstünden atlayamaz.

    Vezirin önünde taş varsa ne olur?

    Vezirin önünde aynı renkten bir taş varsa, vezir o taşın üzerinden geçemez. Vezir, önünde taş olmadığı sürece her yöne (düz, yatay ve çapraz) istediği kadar hareket edebilir. Eğer vezirin önüne rakip bir taş çıkarsa, rakip taşı yiyerek, rakip taşın karesine yerleşir.

    Vezir nasıl gider?

    Vezir, satranç tahtasında hem kale hem de fil gibi hareket edebilir. Yatay ve dikey yönde istediği kadar kare gidebilir. Çapraz yönde de sınırsızca hareket edebilir. Vezirin önünde aynı renkten bir taş varsa, o taşın üzerinden geçemez; sadece o taşın olduğu yere kadar gidebilir.

    Vezir matı nasıl kurtarılır?

    Vezir matı, rakip şahın alanını daraltarak onu tahtanın kenarına ya da köşesine sıkıştırmak ve ardından şahın desteğiyle mat etmek yoluyla gerçekleştirilir. Kurtarma stratejileri: Rakibin şahını kutuya hapsetmek. Şah ile dans etmek. Veziri dondurmak. Mat etmek. Vezir matından kurtulmak için, şahın tehdit altında olmayan bir kareye hareket edebilmesi ve rakip şahın kaçabileceği güvenli kareler bulunması gerekir.