Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Oyun sunucuları, çok oyunculu video oyunlarında olayların yetkili kaynağı olarak işlev görür 3. Oyuncular arasındaki tüm veri alışverişi bu sunucu üzerinden gerçekleşir 1.
Çalışma prensibi:
- Oyun dünyasının yönetimi: Sunucu, oyun dünyasının doğru versiyonunu korur ve her oyuncunun girdisini alır 3.
- Veri iletimi: Bağlı istemcilere, oyunculara gösterilmek üzere yeterli veri iletir 3.
- Performans etkisi: Sunucunun performansı, oyunun akıcılığını ve gecikme süresini etkiler 13.
Sunucu türleri:
- Adanmış sunucular: Oyun dünyalarını simüle eder, oyuncuların sunucuya ayrı istemci programlarıyla bağlanması gerekir 3.
- Dinleme sunucuları: Oyun istemcisiyle aynı süreçte çalışır, genellikle ücretsiz ve kurulumu kolaydır 3.
Özelleştirme:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: