• Buradasın

    Kevin Werbach'ın oyunlaştırma modeli nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kevin Werbach'ın oyunlaştırma modeli, üç seviyeli bir piramit yapısına dayanmaktadır 12:
    1. Dinamikler: Piramidin en üstünde yer alır ve oyunlaştırma tasarımının genelini etkileyen soyut unsurlardır 12. Örnekler arasında kısıtlamalar, duygular, hikayeleştirme, ilerleme ve ilişkiler bulunur 14.
    2. Mekanikler: Kullanıcı katılımını sağlayan ve eylemi öne çıkaran unsurlardır 12. Meydan okuma, ödül kazanımı, işbirliği ve yarışma, şans faktörü gibi unsurlar bu kategoriye dahildir 14.
    3. Bileşenler: Kullanıcıların arayüz tasarımında gördüğü ve etkileşime geçtiği mekanik ve dinamiklerin çıktılarıdır 12. Avatarlar, rozetler, puanlar, sanal eşyalar, liderlik tablosu, seviyeler gibi unsurlar bu gruba örnek olarak verilebilir 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:
  • Konuyla ilgili materyaller

    Gamin, oyunlaştırma nedir?
    Gamification (oyunlaştırma), oyun dışı ortamlara oyun öğeleri ekleyerek kullanıcı katılımını artırmayı amaçlayan bir tekniktir. Bu teknik, eğitim, pazarlama, sağlık ve iş yönetimi gibi alanlarda kullanılarak: - kullanıcıların ilgisini çekmek; - etkileşimi artırmak; - belirli hedeflere ulaşmalarını sağlamak hedeflenir. Oyunlaştırmanın temel unsurları şunlardır: - puanlar; - rozetler; - liderlik tabloları; - performans grafikleri; - avatar ve takım arkadaşları.
    Gamin, oyunlaştırma nedir?