Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kenar yumuşatma, bilgisayar oyunlarında görüntülerin daha pürüzsüz ve gerçekçi görünmesini sağlamak için kullanılan bir tekniktir 13. Kenar yumuşatmanın farklı türleri ve bu türler arasındaki temel farklar şunlardır:
- FXAA (Hızlı Yaklaşık Kenar Yumuşatma): En az kaynak tüketen ve en basit kenar yumuşatma yöntemidir 12. Hareketli nesnelerin titremesini düzeltmez ve görüntüyü bulanık hale getirebilir 1.
- MSAA (Çoklu Örnek Kenar Yumuşatma): En klasik ve etkili yöntemdir 12. Her piksel için birden fazla renk örneği hesaplayarak daha iyi grafik kalitesi sunar, ancak daha fazla kaynak tüketir 12.
- SSAA (Süper Örnek Kenar Yumuşatma): En verimli ancak en pahalı yöntemdir 12. Görüntüyü daha yüksek bir çözünürlükte hesaplar ve ardından ekran çözünürlüğüne düşürür, bu da çok keskin ve ayrıntılı bir görüntü sağlar 12.
- TXAA (Geçici Kenar Yumuşatma): En yeni ve gelişmiş yöntemdir 12. Birbirini takip eden birkaç görüntüyü birleştirerek daha düzgün bir son görüntü elde eder, hareketli nesnelerin titremesini düzeltir ancak çok fazla kaynak tüketir 12.
- MLAA (Morfolojik Kenar Yumuşatma): Konsollar için uygun bir yöntemdir 1. Grafik kalitesi ile kaynak tüketimi arasında iyi bir denge sunar 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: