Kayma kontrolü, araçlarda Çekiş Kontrol Sistemi (TCS) ve Araç Denge Kontrol Sistemi (VSC) gibi sistemler tarafından sağlanır. Bu sistemlerin çalışma prensibi şu şekildedir: 1. Sensörler: Tekerleklerin hızını ve aracın genel dengesini sürekli olarak ölçen sensörler kullanılır. 2. Veri Analizi: Sensörlerden gelen veriler analiz edilerek tekerleklerin patinaj yaptığı veya kaydığı tespit edilir. 3. Müdahale: - TCS: Motor gücünü azaltarak ve kayma tespit edilen tekerleğe fren uygulayarak çekişi yeniden sağlar. - VSC: Frenleme ve motor gücü ayarlamaları ile aracın dengesini korur, gerekirse direksiyon müdahalesinde bulunur. Bu müdahaleler, aracın yol tutuşunu iyileştirir, sürücünün kontrolü kaybetmesini engeller ve kazaların önlenmesine yardımcı olur.