Buradasın
Godot'ta multiplayer nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Godot'ta multiplayer oyun yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
- Proje Kurulumu: Godot'un en son sürümünü indirip kurduktan sonra yeni bir proje oluşturun ve proje ayarlarını yapılandırın 1. Proje ayarlarında "Network" seçeneğini etkinleştirin 1.
- İlk Multiplayer Sahne: Yeni bir sahne oluşturun ve bu sahneye bir Node2D ekleyin 1. Bu, multiplayer oyununuzun temeli olacaktır 1.
- Ağ Ayarları: Ağ işlemlerini yönetmek için sahneye bir NetworkedMultiplayerENet node ekleyin ve bu node'un ayarlarını yapılandırın 13.
- Oyuncu Node'ları: Multiplayer oyunda her oyuncu için bir oyuncu node'u oluşturun 1. Bu node'lara KinematicBody2D ve diğer gerekli bileşenleri ekleyin 15.
- Veri Gönderme ve Alma: RPC (Remote Procedure Call) fonksiyonlarını kullanarak veri gönderme ve alma işlemlerini gerçekleştirin 13. Bu fonksiyonlar, sunucudan istemcilere ve istemcilerden sunucuya mesaj iletmeyi sağlar 3.
- Ek Özellikler: Lobi, sohbet, eşleştirme gibi ek multiplayer özelliklerini uygulamak için Godot'un yüksek seviyeli ağ API'sini kullanabilirsiniz 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: