Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Okan Bayülgen'in "Drakula" oyunu, Bram Stoker'ın klasik eserinden ilham alarak, iyilik ve kötülük kavramlarını sorguluyor 14. Oyun, tarihsel ve felsefi göndermelerle dolu çok katmanlı bir kurguya sahip 4.
İşlenen bazı temalar:
- Ölümsüzlük arayışı ve ölüm korkusu 14. Drakula'nın ölümsüzlük arzusu, insanın ölüm korkusunu ve sonsuz yaşam isteğini irdeler 4.
- Toplumsal normlara başkaldırı ve "yabancıya" duyulan korku 4. Vampirleşme, toplumun normlarına karşı bir duruş ve tabuların çekiciliğiyle ele alınır 4.
- Ahlaki ikilemler 4. Drakula ve Van Helsing arasındaki çekişme, akıl ve doğaüstü güç, bilinç ve dürtü çatışması olarak yorumlanabilir 4.
Oyun, ayrıca günlük yaşamın otomasyonlaşmasına ve bireylerin tektipleşmesine de dikkat çekiyor 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: