DirectX 10 ve 11 arasındaki temel farklar şunlardır: DirectX 10: - Yeni Grafik Boru Hattı: Daha verimli bir grafik boru hattı ve Shader Model 4.0'ı tanıttı. - Birleşik Shader Modeli: Vertex, pixel ve geometry shader'ların kaynakları paylaşmasına ve daha etkili çalışmasına olanak tanıdı. - Gelişmiş Texture Desteği: Yeni texture formatlarını destekledi ve texture akışını iyileştirdi. DirectX 11: - DirectCompute: GPU'nun genel amaçlı hesaplama görevleri için kullanılmasını sağladı, bu da daha iyi fizik renderlama ve AI hesaplamaları yaptı. - Tessellation: 3D modellerin detayını artıran bir teknik olan tessellation'ı ekledi. - Çoklu İş Parçacıklı Destek: Multi-core işlemcilerin kullanımını optimize ederek oyunların daha hızlı çalışmasını sağladı. - İyileştirilmiş Bellek Yönetimi: RAM kullanımını optimize ederek oyunların daha verimli çalışmasını sağladı. Sonuç olarak, DirectX 11, daha gelişmiş özellikler ve performans iyileştirmeleri sunarak grafik rendering ve oyun geliştirme alanında önemli bir adım attı.