DirectX 10 ve 11 arasındaki fark nedir?
DirectX 10 ve 11 arasındaki temel farklar şunlardır: DirectX 10: - Yeni Grafik Boru Hattı: Daha verimli bir grafik boru hattı ve Shader Model 4.0'ı tanıttı. - Birleşik Shader Modeli: Vertex, pixel ve geometry shader'ların kaynakları paylaşmasına ve daha etkili çalışmasına olanak tanıdı. - Gelişmiş Texture Desteği: Yeni texture formatlarını destekledi ve texture akışını iyileştirdi. DirectX 11: - DirectCompute: GPU'nun genel amaçlı hesaplama görevleri için kullanılmasını sağladı, bu da daha iyi fizik renderlama ve AI hesaplamaları yaptı. - Tessellation: 3D modellerin detayını artıran bir teknik olan tessellation'ı ekledi. - Çoklu İş Parçacıklı Destek: Multi-core işlemcilerin kullanımını optimize ederek oyunların daha hızlı çalışmasını sağladı. - İyileştirilmiş Bellek Yönetimi: RAM kullanımını optimize ederek oyunların daha verimli çalışmasını sağladı. Sonuç olarak, DirectX 11, daha gelişmiş özellikler ve performans iyileştirmeleri sunarak grafik rendering ve oyun geliştirme alanında önemli bir adım attı.
DirectX 10 ve 11 arasındaki fark nedir?