D6 modeli, oyunlaştırma tasarımında kullanılan bir yöntemdir ve Werbach ve Hunter tarafından geliştirilmiştir 12. Bu model altı aşamadan oluşur:
- Hedefleri Belirleme: Oyunlaştırmanın amacı ve hedefleri tanımlanır 12.
- Hedef Davranışları Belirleme: Hedeflere ulaşmak için oyuncuların gerçekleştirmesi gereken davranışlar belirlenir 12.
- Oyuncu Türleri Belirleme: Oyunlaştırmanın hedef kitlesi analiz edilir ve oyuncu tipleri tespit edilir 12.
- Uygun Araçları Belirleme: Oyuncuları motive edecek oyun mekaniği ve unsurları seçilir 12.
- Eğlence Öğelerini İlave Etme: Tasarıma eğlence unsurları eklenir 2.
- Etkinlik Döngüsünü Tasarlama: Kullanıcıların sistemle etkileşimini sağlayacak döngü oluşturulur 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: