• Buradasın

    Control hangi DLSS sürüm destekliyor?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Control oyunu, Mart 2025 itibarıyla DLSS 3.7 sürümünü desteklemektedir 34.
    Ayrıca, Control oyununda şu DLSS sürümleri de kullanılmaktadır:
    • DLSS 2.0 1. 26 Mart 2025'te oyuna entegre edilmiştir 1.
    • DLSS 2.1.25 2. Bu sürüm, bazı kullanıcılar tarafından tercih edilmektedir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    DLSS açılımı nedir?

    DLSS, "Deep Learning Super Sampling" ifadesinin kısaltmasıdır ve Türkçe'de "Derin Öğrenme Süper Örnekleme" anlamına gelir. Bu teknoloji, NVIDIA tarafından geliştirilmiş olup, oyunlarda ve diğer grafik yoğun uygulamalarda görüntü kalitesini artırırken performansı iyileştirmeyi amaçlar.

    DLSS ve FSR farkı nedir?

    DLSS (Deep Learning Super Sampling) ve FSR (FidelityFX Super Resolution), oyun grafiklerinin performansını artırmak için kullanılan iki farklı teknolojidir. Temel farklar: Geliştirici: DLSS Nvidia tarafından, FSR ise AMD tarafından geliştirilmiştir. Çalışma prensibi: DLSS, yapay zeka algoritmaları kullanarak düşük çözünürlüklü bir görüntüyü yüksek çözünürlüklü bir görüntüye dönüştürür. FSR, görüntüyü yeniden boyutlandırarak daha yüksek bir çözünürlüğe sahip gibi görünmesini sağlar. Donanım gereksinimi: DLSS, yalnızca NVIDIA ekran kartlarıyla uyumludur ve özel Tensor çekirdekleri gerektirir. FSR, hem AMD hem de NVIDIA ekran kartlarıyla uyumludur ve özel donanım gerektirmez. Görsel kalite: DLSS, yapay zeka ile daha yüksek kaliteli görüntüler üretir. Oyun desteği: DLSS, daha fazla oyunda desteklenir ancak FSR daha geniş bir kullanıcı kitlesine hitap eder.

    RTX 30 serisi DLSS 3 destekleyecek mi?

    Evet, RTX 30 serisi DLSS 3 desteği alacak. Digital Foundry'nin yaptığı röportaja göre Nvidia, RTX 30 serisi GPU'lar için "Kare Üretimi" (Frame Generation) özelliğine yeşil ışık yaktı.

    DLAA ve DLSS farkı nedir?

    DLAA (Derin Öğrenme Kenar Yumuşatma) ve DLSS (Derin Öğrenme Süper Örnekleme) arasındaki temel farklar şunlardır: Performans ve Kalite: DLSS, performansı artırmak için oyunu daha düşük çözünürlükte işleyip yüksek çözünürlükte gösterir. VRAM Kullanımı: DLAA, kenar yumuşatma özelliği nedeniyle daha fazla VRAM kullanabilir. Kullanım Amacı: DLSS, FPS (kare/saniye) artışı sağlamak için kullanılırken, DLAA daha iyi görüntü kalitesi elde etmek için kullanılır.

    DLSS hangi ayarda olmalı?

    DLSS ayarını seçerken, kullanım amacına ve tercihlere göre farklı seçenekler değerlendirilebilir: Performans modu: Maksimum kare/saniye artışı sağlar, ancak görüntü kalitesinde bir miktar düşüş olabilir. Dengeli mod: Görüntü kalitesi ve performans arasında iyi bir denge kurar. Kalite modu: En yüksek görüntü kalitesini sunar, ancak kare/saniye artışı nispeten daha azdır. Ultra performans modu: Çok yüksek çözünürlükler için tasarlanmıştır ve en fazla performansı sağlar, ancak görüntü kalitesi en düşük seviyededir. DLSS 3.0 desteği olan oyunlarda genellikle "DLSS Frame Generation" şeklinde etkinleştirilebilir bir bölüm bulunur. En iyi ayar, deneme yanılma yöntemiyle ve kişisel tercihler doğrultusunda belirlenebilir. DLSS ayarını yapmak için, destekleyen bir NVIDIA RTX serisi grafik kartına sahip olmak ve oyunun grafik ayarları menüsünden DLSS seçeneğini aktifleştirmek gereklidir.

    DLSS oyun performansını artırır mı?

    Evet, DLSS (Deep Learning Super Sampling) oyun performansını artırabilir. DLSS, düşük çözünürlükte işlenen oyun görüntülerini yapay zeka kullanarak yüksek çözünürlüğe uyarlayarak daha yüksek kare/saniye (FPS) değerleri elde edilmesini sağlar. Özellikle ışın izleme (ray tracing) gibi yoğun grafik işlemlerinde GPU üzerindeki yükü azaltarak performansı önemli ölçüde artırır. Ancak, bazı durumlarda düşük DLSS ayarlarında görüntüde bulanıklık veya diğer grafik anomalileri oluşabilir. DLSS'in oyun performansını artırma özelliği, yalnızca NVIDIA'nın RTX serisi ekran kartlarında kullanılabilir.

    Nvidia DLSS 3 ve 4 farkı nedir?

    Nvidia DLSS 3 ve 4 arasındaki temel farklar şunlardır: DLSS 3: AI Frame Generation özelliği ile hiç var olmayan kareleri oluşturur. GPU ve CPU'yu senkronize ederek optimum yanıt hızı ve düşük sistem gecikmesi sağlayan NVIDIA Reflex özelliğine sahiptir. Şu anda RTX 40 serisi ekran kartlarında kullanılabilmektedir. DLSS 4: Multi Frame Generation özelliği ile birden fazla kare oluşturur. Ray Reconstruction ve Super Resolution gibi gelişmiş yapay zeka tabanlı görüntü işleme teknolojileri sunar. GeForce RTX 50 serisi GPU'larda en iyi performansı gösterir. DLSS 4, DLSS 3'ün sunduğu özelliklere ek olarak daha gelişmiş yapay zeka teknolojileri ve çoklu kare oluşturma yeteneği ile daha yüksek performans ve görüntü kalitesi sağlar.