Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Anti-cheat sistemleri, oyunlarda hile yapılmasını önlemek ve oyun deneyimini adil tutmak için hem istemci (kullanıcının bilgisayarı) hem de sunucu tarafında çalışır 24.
Anti-cheat sistemlerinin temel çalışma bileşenleri:
- İstemci taraflı bileşenler: Oyuncunun cihazında çalışır ve yerel değişiklikleri veya müdahaleleri tespit eder 24.
- Sunucu taraflı bileşenler: Oyun sunucularında çalışan algoritmalar, oyuncu davranışlarını analiz eder ve anormallikleri belirler 24.
Anti-cheat sistemlerinin bazı çalışma yöntemleri:
- Hafıza tabanlı tespit: Oyunun çalıştığı bellekte anormal değişiklikleri tarar 2.
- Kod imza doğrulaması: Orijinal oyun kodunu bilinen hile yazılımlarıyla karşılaştırır 2.
- Davranışsal analiz: Oyuncuların refleks hızlarını ve doğruluklarını analiz eder 24.
- Dosya ve kod bütünlüğü doğrulama: Oyun dosyalarının ve kodunun bütünlüğünü sağlar 2.
- Network trafiği analizi: İstemci ile sunucu arasındaki veri paketlerini manipüle etmeyi engeller 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: